دولت سوريه با ابراز تاسف از کارشکنی‌های علیه حضور ایران در کنفرانس ژنو2 از جامعه جهاني خواسته تا عربستان را بعنوان كشور حامي تروريسم بشمار آورند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري "‍CNN" ، همزمان با تلاشها براي حل بحران سوريه و تشكيل ژنو 2 وجود دارد ، دولت سوريه از جامعه جهاني درخواست كرده است تا عربستان را در ليست كشورهاي حامي تروريسم قرار دهند.

معاون وزير خارجه سوريه ، فيصل مقداد گفته است : مبارزه با تروريسم بايد اولويت نشست بين المللي ژنو كه قراراست ماه آينده در سوئيس در رابطه با بحران سوريه برگزار مي‌شود، باشد. وي گفت : اين نكته‌اي‌ اساسي است كه بايد تمام سوري‌ها با آن موافق باشند و پس از آن تمام نكات و مسائل ديگر قابل گفتگو است.

اين خبرگزاري نوشت : اين مقام سوري در صحبت‌هايي كه خبرگزاري سانا ديروز آن را منتشر كرده است گفته : درمورد ما آنچه مهم است ، حفظ سلامت دولت سوريه است و سوريه بطور كامل آماده مشاركت در نشست مي‌باشد.

وي در پاسخ به سؤال خبرگزاري فرانسه گفت : من در انتها اين گفتگو مي‌خواهم به شما بگويم كه صندوق‌هاي رأي مشخص مي‌كند كه چه‌كسي كشور را اداره مي‌كند و بشار اسد از حمايت اكثريت مردم سوريه برخورداراست ، بخلاف فرانسوا اولاند رئيس جمهوري فرانسه كه فقط از حمايت 15 درصد از ملت فرانسه برخوردار است.

وي گفت : هيچ‌كس نمي‌تواند مانع نامزدي رئيس جمهور بشار اسد در انتخابات رياست جمهوري سال 2014 شود و به‌نظر من بايد ايشان خود را نامزد انتخابات كند ، البته خود ايشان اين مسأله را در وقت مناسب بيان خواهد‌نمود و هيچ كس حق دخالت در‌اين مسأله را ندارد و اين‌كه ايشان نامزد شوند يا خير ، تصميمي است كه بايد فقط رئيس جمهوري همراه با حمايت مردم آن‌را اتخاذ نمايند.

فيصل مقداد همچنين خواستار قراردادن نام عربستان سعودي در فهرست كشورهاي حامي‌تروريسم شد و گفت : تنها كشوري كه پيوسته از پشتيباني خود از گروه‌هاي تروريستي و القاعده صحبت مي‌كند عربستان سعودي است.

وي گفت : اگر جهان خواهان جلوگيري از يك 11 سپتامبر ديگر است ، بايد به اين كشور (سعودي) بگويد كه ديگر كافي است و بايد جامعه جهاني آن را در فهرست كشورهاي حامي تروريسم قرار دهد.

وي دررابطه با حضور ايران در نشست بين المللي ژنو گفت : جاي تأسف دارد كه فرانسه و آمريكا براي عدم مشاركت ايران فشار مي‌آورند ، در حالي‌كه رژیم سعودي كه سوريه را ويران كرده‌است در اين نشست شركت مي‌كند.

انتهاي پيام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار