يونس عالي پور با بيان اينكه بازرسي را نبايد مچ گيري پنداشت، گفت: بازرسان ابتدا با صبر، تحمل، ادب و تواضع نقاط ضعف متخفان را به آنان تذكر داده و با شيوه ارشادي با آنان برخورد مي نمايند و چنانچه ناگزير شوند اعمال قانون مي كنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بازرسان اين سازمان را حاميان دوجانبه بازار و مصرف كنندگان دانست و گفت: رفتار آنها نشانگر رسالت حمايتي و نظارتي اين سازمان از مصرف كنندگان و كسبه عرضه كننده كالا و خدمات در جهت تنظيم مطلوب بازار است.

وي با تاكيد بر لزوم اولويت دادن به بحث كيفيت به جاي كميت در بازرسي ها اظهار داشت: كار بازرسي زماني به نتيجه مطلوب خواهد رسيد كه متخلف از اقدام خود متنبه شده و راه درست را در زمينه كسب و كار پيش گيرد.

وي با بيان اينكه توليد، توزيع و بازرسي سه ركن اساسي در بازار است، تصريح كرد: نقش بازرسي در اين ميان بسيار مهم است و بازرسان بايد با كسب مهارت ها و آموزش هاي لازم با دانش هاي به روز آشنا شوند.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: در حال حاضر بازرسي صرفاً محدود به حوزه اصناف و بازار نيست بلكه واحدهاي توليدي و صنعتي نيز به منظور ارائه كالاهاي باكيفيت و صاحب برند به مشتريان از ابتدا تا انتهاي پروسه توليد محصولات خود را تحت بازرسي و نظارت قرار مي دهد.

يونس عالي پور با اشاره به تعداد 84 پرونده تشكيل شده در نيمه اول آذرماه ارزش ريالي پرونده‌هاي تخلف را 4 ميليارد ريال عنوان كرد و گفت: گران‌فروشي، عدم رعايت دستورالعمل بهداشتي و عرضه خارج از شبكه نفت كوره و آرد از جمله بيشترين تخلفات صورت گرفته بوده كه توسط بازرسين اين سازمان گزارش شده است.

وي اضافه كرد: بر اساس گزارش ناظران و بازرسان اين سازمان از مجموع تخلفات انجام شده 45 مورد به گران‌فروشي، 20 مورد به عدم رعايت دستورالعمل بهداشتي و 9 مورد عرضه خارج از شبكه نفت كوره و آرد اختصاص داشت كه فقط در 4 مورد عرضه خارج از شبكه نفت كوره پرونده هايي به ارزش بيش از 5/1 ميليارد ريال براي متخلفان تشكيل و جهت بررسي و صدور حكم به تعزيرات حكومتي ارسال شده است./س


برچسب ها: قم ، بازرس ، حامی ، دوجانبه ، مصرف ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.