استاد اقتصاد دانشگاه تهران از غفلت مدیران داخلی به‌عنوان عاملی در راستای اثرگذاری تحریم‌های خارجی یاد کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمد خوش‌چهره در سلسله نشست‌های «بزم اندیشه» با موضوع «بررسی واقعیت‌هایی از اقتصاد امروز ایران» در جمع فعالان، مدیران و نخبگان فرهنگی جوان مشهد اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران پس از تجربه 33سال استقامت در برابر تحریم و تهدید خارجی، اکنون در موقعیتی قرار گرفته‌ که آثار تحریم بر بدنه جامعه نمایان است.

وی با بیان این مطلب که تجربه تحریم‌های متفاوت از نظر نوع و شکل در جمهوری اسلامی ایران برابر با سابقه انقلاب اسلامی است، ادامه داد: مدیریت و سوء‌مدیریت در تهدید و تحریم‌های خارجی تا ‌ حدی در چند سال اخیر بارز شده است که در‌نهایت به اثرگذاری برخی‌ تحریم‌ها و پیامدهای ناشی از آن انجامید.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی با اشاره به وجود سابقه ابرمدیریت در تاریخ جمهوری اسلامی ایران و تبدیل تهدیدها به فرصت گفت: با الگوبرداری از سابقه مدیریت امام‌راحل(ره) در زمینه‌های مختلف، از جمله هشت‌سال جنگ تحمیلی که موجبات شکوفایی در عرصه‌های مختلف به ویژه مدیریت جنگی شد، می‌توان به مدیریت اثرگذار تحریم‌ها و تهدیدها دست پیدا کرد.

نماینده اصولگرای مجلس هفتم شورای اسلامی ادامه داد: مهار کردن، کم اثر و بی‌اثر‌کردن تحریم‌ها و تهدیدها نیز به‌عنوان هدف اصلی و گام نهایی انجام می‌شود.

وی یکی از مشکلات مدیریت اقتصاد کشور را غفلت‌ جدی بر روی اقدامات آنی و کوتاه‌مدت؛ همچنین دادن وعده‌های بلند‌مدت عنوان کرد و اظهار داشت: باید تمام ظرفیت‌های کشور بدون تعمد، تک‌روی، کنار‌ه‌روی و حُب و بغض در فضایی سازنده هم‌راستا حرکت کنند و به یکدیگر هشدارهای عالمانه ارائه دهند تا به این صورت ضمن شناخت حوزه‌های آسیب‌پذیر، ظرفیت نظام تصمیم‌گیری را در کشور ارتقا دهند.

استاد اقتصاد دانشگاه تهران، دولت یازدهم را وارث شرایط بسیار حساس و خطیر اقتصادی و سیاسی دانست و گفت: انتظار داریم دولت کنونی با درک صحیح موقعیت و ارائه برنامه مدون با تعیین اولویت‌ها، اقدامات لازم را در سه سطح آنی، کوتاه‌مدت و بلند‌مدت مشخص و اعلام کند.

 

برچسب ها: افزایش ، وابستگی ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.