مسئول روابط عمومی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل کشور با بیان اینکه سریع‌القلم با اینکه خود را استاد سیاست می‌داند اما به به دلیل ناپختگی سیاسی اظهارات اشتباه می‌کند، گفت: از میان همه مردم یک نفر رئیس جمهور، رئیس مجلس یا مشاور رئیس جمهور می‌شود و بقیه باید به کارهای خود بپردازند، اما این امر دست و پای مردم را نمی‌بندد تا اظهار نظر نکنند.

"محمدرضا کردلو" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه قابل توجیه نیست دولتی که خود را راستگو می‌داند حق مردم را نقض کند، اظهار داشت: سریع‌القلم با اینکه خود را استاد سیاست می‌داند، اما به دلیل ناپختگی سیاسی اظهارات اشتباه می‌کند.

وی افزود: فردی که در جایگاه استاد دانشگاه در علم سیاست حق مردم را به رسمیت نشناسد، واقعأ پارادوکسیکال شخصیتی دارد.

مسئول روابط عمومی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل کشور با طرح این سوال که دایره حق مردم و لایحه حدود آزادی مردم در مناسبات سیاسی کشور را چه کسی تعیین می‌کند، تصریح کرد: شکل‌گیری انقلاب به دست مردم رقم خورد، چگونه می‌توانیم به راننده تاکسی‌ها و لبو فروش‌ها بگوییم اظهار نظر نکنند؟ پس چرا حق داشتند انقلاب کنند؟ چطور حق داشتند به قانون اساسی رأی دهند؟

کردلو ابراز داشت: اگر از ابتدا حق مردم را نقض و نفی کنیم، مبنای تمام حقوقی که برای مردم به رسمیت شناخته شده نفی می‌شود، در صورتی که مصداق زیادی داریم تا بپذیریم مردم این حق را دارند که درباره همه مناسبت‌های سیاسی و غیرسیاسی کشور اظهار نظر کنند.

وی اضافه کرد: بسیاری از مسائل کلان کشور که به طور مستقیم با سیاست خارجی و هست و نیست انقلاب سرو کار داشته؛ مثل جنگ تحمیلی، فتنه سال 88، حماسه 9 دی و مقاومت در برابر تحریم‌های ظالمانه که به دست همین مردم خورده است.

مسئول روابط عمومی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل کشور خاطرنشان کرد: از میان همه مردم یک نفر رئیس جمهور، رئیس مجلس یا مشاور رئیس جمهور می‌شود و بقیه باید به کارهای خود بپردازند، اما این امر دست و پای مردم را نمی‌بندد تا اظهار نظر نکنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار