رئیس دیوان عدالت اداری در ارتباط با این مسئله که دیوان عدالت شاکی خصوصی مرتضوی است؟ گفت: من به عنوان شاکی خصوصی مرتضوی وارد نخواهم شد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، "حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری" در نشست رئیس دیوان عدالت اداری با مدیران سردفتران استان‌‌ها در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مسئولان میراث فرهنگی در دولت پیشین می‌گفتند که دیوان عدالت دست و پای ما را بسته است، آیا این امر صحت دارد یا خیر؟ گفت: ما دست و پای میراث فرهنگی را نبسته‌ایم بلکه قانون دست و پای آنها را بسته است.  
 
وی افزود: ما گفتیم قانون را به گونه‌ای به مجلس ببرید که بتوان از میراث فرهنگی حفاظت کرد.  
 
رئیس دیوان عدالت اداری در خصوص حفاظت از میراث فرهنگی گفت: این حفاظت به دو صورت انجام می‌شود؛ در ابتدا حفاظتی عمومی که همه موظف‌اند از آن حفاظت کنند، دوم حفاظت از اموال خصوص اشخاص که به ثبت میراث فرهنگی رسید باید به گونه‌ای عمل کنند که حقوق مالکان املاک حفظ شود.  
 
حجت‌الاسلام منتظری در خصوص جلسه‌ای که با رئیس میراث فرهنگی داشت، اظهار داشت: کار کارشناسی درباره مشکلات مذکور انجام شد تا با تعامل بیشتری به کار خود ادامه دهیم.
 
وی با اشاره به افزایش دستمزد کارگران در سال92 تصریح کرد: این موضوع در نوبت رسیدگی هیات عمومی است و کارگران مطمئن باشند که حقوقی از آنها ضایع نشده است.  
 
رئیس دیوان عدالت اداری ادامه داد: در جلسه هفته قوه قضاییه در مورد مسئله کارگران گفتگو کردیم که با دولت جدید در مورد حقوق کارگران تعامل بیشتری داشته باشیم.  
 
حجت‌الاسلام منتظری افزود: ما با معاونت رئیس جمهور صحبت‌هایی کردیم که بعضی حقوق کارگران در لایحه بودجه 93 لحاظ شود.  
 
وی همچنین در خصوص حجم پرونده‌ها در دیوان عدالت اداری اظهار داشت: در خصوص پرونده‌ها نیز کاهش ورودی داشتیم و 80 هزار پرونده در نوبت رسیدگی هستند.  
 
رئیس دیوان عدالت اداری پیرامون این موضوع که آیا دیوان عدالت شاکی خصوصی مرتضوی است؟ گفت: من به عنوان شاکی خصوصی وارد نخواهم شد چرا که به اندازه کافی از این شخص شکایت شده است و امیدواریم مسئولان به این شکایات رسیدگی کنند.  
 
حجت‌الاسلام منتظری در خصوص حکم دیوان به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و عدم توجه رئیس سازمان ثبت به حکم بیان داشت: جلسه‌ای با تویسرکانی داشتیم که در این جلسه برخی مشکلات حل شد.  
 
وی با اشاره به صحبت تویسرکانی مبنی بر اینکه برای اجرای حکم دیوان عدالت در خصوص سردفتران منتظر دستور رئیس قوه قضاییه هستیم، که این امر با صحبت شما هماهنگی ندارد، تصریح کرد: ما این حرف را مطلقا قبول نداشتیم و در جلسه‌ای که با تویسرکانی داشتیم این موضوع را حل کردیم؛ بخشی از این مسئله مربوط به تصمیمات رئیس قوه قضاییه است و بخش دیگر مربوط به تصمیمات تویسرکانی است که باید خود این موضوع را حل کند.  
 
انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار