بار ژنتیک و "بیماری‌های مزمن" قلبی مانند سکته قلبی و مغزی می‌تواند اشخاص را مبتلا به "افسردگی" کند.

غلامرضا حاجتی متخصص اعصاب و روان در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ گفت: "افسردگی" می‌تواند از جنبه‌ها و بخش‌های مختلفی در افراد که می‌تواند نشانه‌هایی در خانواده باشد پیدا شود.

وی افزود: بخش‌های مختلف "افسردگی" که در فرد ایجاد می‌شود مربوط به بخش‌هایی از جمله: بار ژنتیک یعنی نشانه‌هایی در خانواده که اختلالات خلقی مثل "افسردگی" یا اختلالات دو قطبی است مربوط می‌شود.

بخشی دیگر به وقایع زندگی که روی هم تجمع پیدا می‌کنند مانند شکست‌هایی که ایجاد می‌شوند و همچنین بخشی دیگر نیز مربوط به شخصیت افراد که شکست‌ها را چگونه تعبیر و تفسیر می‌کنند و چگونه خود را در مقابل شکست‌ها محافظت می‌کنند است و این موارد می‌تواند زمینه ساز "افسردگی" باشد.

وی اظهار داشت: نکته دیگر این است که شخص شاید دچار "بیماری‌های مزمن" و طولانی شود و یا همچنین بیماری‌های بدخیم که در زمینه‌ساز "افسردگی" شایع است مثلا کسانی که دچار کانسریا (سرطان‌ها) می‌شوند یا بیماری‌های طولانی مدت که در دستگاه‌های مختلف مثل بیماری MS یا بیماری‌های قلبی که حدود پنجاه درصد این اشخاص دچار افسردگی می‌شوند که این موارد افسردگی‌های ناشی از "بیماری‌های مزمن" است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار