نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه فتنه 88 حاصل همبستگی بین جریان قدرت‌طلب و هنجارشکن با نظام سلطه بود، گفت: در این جریان قدرت طلب و هنجارشکن داخلی دقیقا در مسیر اجرای نقشه نظام سلطه که توسط جورج سوروس طراحی شده بود قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در سخنان پیش از خطبه‌های این هفته نمازجمعه تهران، با اشاره به فرمایش امیرالمومنین علی (ع) که می‌فرماید؛ «هیچگاه حق را نخواهید شناخت، مگر آن کسانی که حق را ترک کردند بشناسید و هرگز نمی‌توانید به پیمان قرآن وفادار باشید، مگر آنکه پیمان شکنان را بشناسید»، به حوادث فتنه ۸۸ اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از حوادث بسیار تلخ و چالش برانگیز در مسیر حرکت انقلاب اسلامی ایران، فتنه‌ای بود که در سال ۸۸ توسط برخی عناصر قدرت طلب و هنجارشکن طراحی و به مرحله اجرا درآمد.  
 
وی در ادامه افزود: در کنار آن، ملت ایران مثل همیشه در ۹ دیماه ۸۸ حماسه‌ای را خلق کردند که در تاریخ ماندگار شد.  
 
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه اظهارات خود، با طرح این سوال که مولفه‌های شکل دهنده فتنه چه بود و کدام بخش از حرکت سران فتنه در مفهوم فتنه قرار می‌گیرد، پاسخ داد: مسلما کاندیداتوری در انتخابات، ورود در عرصه رقابت، اعتراض به انتخابات جزء مولفه‌های فتنه نبودند، آنچه که فتنه را شکل داد یک همسویی و همکاری بین محافل داخلی و خارجی بود، همبستگی بین جریان قدرت طلب و هنجارشکن با نظام سلطه بود.  
 
حجت الاسلام  والمسلمین سعیدی ادامه داد: دومین مولفه شکل دهنده فتنه ۸۸، حرکت عناصر قدرت طلب در چارچوب طرح دشمن، طرح براندازی با شیوه نرم که به تعبیر خودشان انقلاب مخملی نام داشت، که این جریان قدرت طلب و هنجارشکن داخلی دقیقا در مسیر اجرای نقشه نظام سلطه که توسط جین‌شارپ و جورج سوروس طراحی شده بود قرار گرفتند.  
 
وی در ادامه به دیگر مولفه‌های شکل دهنده فتنه ۸۸ اشاره کرد و گفت: اردوکشی خیابانی و دست زدن به آشوب و تخریب به عنوان مولفه سوم و چهارمین مولفه هنجارشکنی و عبور از قانون و ایستادگی در برابر حاکمیت بود، این چهار مولفه شکل دهنده فتنه بود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه نکته دوم که نیاز به فکر و عبرت آموزی دارد چندلایه بودن فتنه است، اظهار داشت: معمولا فتنه‌هایی که در طول تاریخ شکل گرفته دارای لایه‌های متعددی است، یک لایه روی صحنه است، یک لایه مباشر است و کف خیابان قرار می گیرد اما یک لایه هم پشت صحنه است.
 
وی ادامه داد: آنچه که برای دلسوزان نظام و انقلاب اهمیت دارد، شناسایی عناصر پشت صحنه است، آن کسانی که تئوری فتنه، فکر فتنه و اندیشه فتنه را طراحی می‌کنند.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با بیان اینکه معمولا عناصر روی صحنه و عناصر کف خیابان را می‌توان شناخت، اما عناصر پشت صحنه را به سادگی نمی‌توان شناخت، گفت: روی صحنه لنین و استالین است، اما پشت صحنه مارکس و انگلیس است، روی صحنه موسیلینی و هیتلر است، اما پشت صحنه ماکیاول و نیچه است، روی صحنه عمر سعد و شمر است، اما پشت صحنه کسانی بودند که اندیشه براندازی را بعد از پیامبر طراحی کردند.
 
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تاکید بر اینکه نکته مهم شناسایی عناصر پشت صحنه است که می‌مانند و در دوره‌های بعد وارد عرصه می شوند تصریح کرد: در ماجرای فتنه 88 ما سه لایه را از هم مجزا می بینیم، یک لایه روی صحنه و آن دو نفری بودند که همواره در جلوی صحنه قرار داشتند، یک لایه کف خیابان بودند که دست به آشوب و تخریب زدند، اما اینکه چه کسانی پشت صحنه قرار داشتند، لازم است که آنها را با تحلیل و از طریق نخبگان و خبرگان باید شناخت.
 
وی با طرح این سوال که چه کسانی کمیته صیانت از آراء را تشکیل دادند، چه کسانی نگران تخلف در انتخابات بودند و چه کسانی ستاد ابطال را در دفترشان تشکیل دادند، پاسخ داد: اینها عناصر پشت صحنه هستند که معمولا سالم می مانند و در دوره های بعد شروع به فعالیت می کنند و ما امروز ردپای بعضی از عناصری که پشت صحنه فتنه 88 قرار داشتند را می بینیم که در جای جای مختلف شروع به فعالیت کردند.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پاسخ به این سوال که چرا در انقلاب اسلامی ایران زمینه عبور از خطوط قرمز فراهم می شود را نکته سوم خواند و گفت: در سیستم آمریکا هیچ یک از احزاب و کاندیداها و نمایندگان کنگره به ساختار لیبرال دمکراسی حمله نمی کنند، در طول تاریخ 200 سال که از عمر آمریکا می گذرد، سیستم لیبرال دمکراسی مانده است، دو حزب و مردمی که در این دو حزب قرار می گیرند، به اصول لیبرال دمکراسی وفادارند.
 
وی با بیان اینکه من ندیدم که کاندیداهای ریاست جمهوری، نمایندگان کنگره یا کسان دیگری اجازه داشته باشند به ساختار لیبرال دمکراسی و ساختار حاکمیت حمله کنند، تصریح کرد: آنها سیستمی را طراحی کردند که این سیستم اصول قانون اساسی را پاسداری می کند و جرات نمی کنند و یا توافق دارند که به سیستم حمله نکنند.
 
حجت الاسلام سعیدی ادامه داد: با اینکه نرم افزاری که در آمریکا، نرم افزار لیبرال دمکراسی، زاییده فکر بشر است، اما در انقلاب اسلامی ایران این مشکل کجاست که افراد به خود اجازه می دهند ساختارشکنی کرده و به اصول حاکم بر جمهوری اسلامی ایران حمله کنند، ما در سه دهه گذشته کرارا شاهد بودیم برخی از دوره های مجلس شورای اسلامی مانند دوره ششم مجلس شورای اسلامی یا برخی از دوره ها مانند رئیس جمهور یا کاندیداهای ریاست جمهوری اپوزیسیون نظام می شوند و به ساختار نظام حمله می کنند. این نرم افزار، نرم افزار الهی است.
 
وی با بیان اینکه این نرم افزار، نرم افزار الهی است و کسی حق دستبرد به این نرم افزار را ندارد، اظهار داشت: از همه پژوهشگران، نخبگان و اعضای شورای نگهبان و نمایندگان مجلس درخواست می کنم روی این مسئله مطالعه کنند که چرا کاندیداها جرات می کنند وارد حوزه خطوط قرمز شوند و به ساختار نظام حمله کنند، انتقاد جای خود دارد اما حمله به ساختار نظام اسلامی، حمله به اصول و حرکت در جهت براندازی و حرکت در جهت تغییر اصول قانون اساسی در برابر نرم افزاری که ذات باری تعالی ارائه فرمودند، به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: بنابراین رهبران الهی مسئولیت دارند در این زمینه، یکی از وظایف رهبران الهی پاسداری از این نرم افزار و پاسداری از بعثت و پاسداری از دین و کیان اسلام است که حضرت امام (ره) هم فرمودند حفظ کیان اسلام از اوجب واجبات است، بر هر فردی در اینجا لازم است که در برابر این چالشی که روبروی نظام ما قرار دارد تلاش کند.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ تمام رهبران الهی با فتنه‌هایی در مسیر حرکتشان روبرو بودند، تصریح کرد: می‌بایست از تاریخ عبرت می‌گرفتیم که در زمان ما فتنه‌ای شکل نگیرد، البته در طی ۳۴ سال اخیر با شبه فتنه‌هایی همچون فتنه منافقین، بنی صدر، فتنه ۱۸ تیر ۷۸ روبرو بودیم، اما واقعا زیبنده نظام نبود تا یکبار دیگر کسانی که لقب یار امام را یدک می‌کشند، با اساس نظام مقابله کرده و در برابر حاکمیت و قانون اساسی بایستند و هنجارشکنی کنند.  
 
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با بیان اینکه شباهت عجیبی بین فتنه ۸۸ و جنگ جمل است، اظهار داشت: هردو فتنه‌ها با تهمت شروع شده و یکی از شباهت‌های دیگر، تقدس گرایی بوده که در فتنه ۸۸ از رنگ سبز به عنوان تقدس در مسیر ایجاد فتنه استفاده کردند.  
 
حجت الاسلام سعیدی اضافه کرد: اردوکشی در برابر حاکمیت حق که شناسایی آن‌ها برای مردممان لازم است، از دیگر شباهت‌های فتنه ۸۸ و جنگ جمل می‌باشد.  
 
وی با بیان اینکه آنچه مهم است عبرت آموزی بوده که مصونیت آور است مطرح کرد: همه دلسوزان نظام توجه داشته باشند که اتکا به رهبری از راهکارهای مقابله با فتنه است و توجه به هدایت‌های رهبری تنها راه پیشگیری و برون رفت از فتنه هاست.  
 
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وضعیت‌شناسی را از دیگر راهکارهای مقابله با فتنه معرفی و عنوان کرد: مردم باید وضعیت را بشناسند که همواره اوضاع بر چه پایه‌ای می‌چرخد و اگر تا به حال توانسته‌ایم به اینجا برسیم، در سایه پایداری و استقامت بوده که غنی سازی ۲۰ درصد امروز نیز به دلیل استقامت مردم می‌باشد.  
 
حجت الاسلام سعیدی افزود: هوشیاری، مراقبت، استقامت، عکس العمل به هنگام از دیگر راهکارهای مقابله با فتنه می‌باشد.  
 
وی با اشاره به اینکه در شرایطی که احساس می‌شود حضور مردم لازم است، مردم باید نظام را مورد حمایت خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: ۹ دی حماسه‌ای بود که مردم ما با جوشش درونی آفریدند و بزرگ‌ترین چالش را از سر راه نظام برداشتند.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: نماینده ، ولی ، فقیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار