نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شغل 80 درصد مردم سیستان و بلوچستان وابسته به تالاب بین‌المللی و زیبای هامون است، گفت: دولتمردان برای پیگیری حقابه سیستان و تالاب هامون اقدام ‌کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.، حلیمه عالی در مراسم بهره‌برداری از پروژه آب شیرین‌کن زاهدان که با حضور وزیر نیرو و جمعی از مسئولان و مدیران استانی و کشوری‌ انجام شد، به تشرح خواسته‌های مردم سیستان از مسئولان شرکت آب و فاضلاب کشور پرداخت و افزود: پیگیری رفع مشکل تالاب هامون بسیار مهم است زیرا باعث تغییر اکوسیستم منطقه و حتی اقتصاد مردم منطقه می‌شود.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیستان‌ به دلیل فقر و بیکاری در حال خالی شدن از سکنه است، تاکید کرد: مسئولان باید به سیستان توجه ویژه کنند ‌وگرنه سیستان خالی از سکنه می‌شود.

وی با بیان اینکه شغل 80 درصد مردم سیستان و بلوچستان وابسته به تالاب بین‌المللی و زیبای هامون است، ‌تصریح کرد: ‌‌دولتمردان برای پیگیری حقابه سیستان و تالاب هامون اقدام ‌کنند.

عالی تاکید کرد: ‌آبرسانی با لوله به مزارع کشاورزی‌ سیستان تنها راه نجات این استان است بنابراین چه زمانی قرار است این پروژه به سرانجام برسد و اجرایی شود.

‌نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی ‌با بیان اینکه از دولت درخواست می‌کنم خارج از اصل 44 قانون اساسی، با توجه به مشکلات این استان و با توجه به اینکه مردم سیستان و بلوچستان ‌خودشان سرمایه گذاری کردند، نسبت به ایجاد اشتغال در منطقه اقدام کنید، تاکید کرد: اجرای طرح لوله کشی آب به مناطق روستایی و کشاورزی سیستان و تعویض شبکه آب شرب زابل بعد از زاهدان ‌از مهمترین ‌خواسته‌های مردم سیستان از مسئولان است./س

انتهای پیام/

برچسب ها: تالاب ، هامون ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.