هزاران نفر از کارکنان فروشگاهي زنجيره‌اي در شيکاگو آمريکا با خطر بيکاري روبرو هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، اغلب شعبه‌هاي هفتاد و دوگانه فروشگاه دومنيک در شيکاگو از روز شنبه تعطيل شده‌اند و هم اکنون بيش از شش هزار نفر از کارکنان اين سوپرمارکت با خطر بيکاري روبرو هستند.  شرکتي که دومنيک زيرمجموعه آن است، ماه اکتبر امسال اعلام کرد به علت عملکرد ضعيف اين فروشگاه در شيکاگو، آن را تا پايان سال تعطيل خواهد کرد. در همين حال، ماريانو فِرِش مارکت توافق کرده است که يازده شعبه از فروشگاه زنجيره اي دومنيک را که قرار است تعطيل شوند، خريداري کند. 

شرکت‌هاي ديگري  مانند هول فودز و جوئِلز نيز حاضر شده‌اند برخي ديگر از شعبه‌هاي اين فروشگاه را خريداري کنند. 

با وجود اين، خداحافظي با فروشگاه زنجيره اي دومنيک براي مشتريان آن بسيار دشوار است. در برخي نقاط نيز مردم شهر با برگزاري مراسم ويژه و توزيع شيريني از کارکنان فروشگاه دومنيک تشکر کردند. 

اِريک بِيلي، سخنگوي اتحاديه کارکنان مراکز بازرگاني و فروش مواد غذايي در شيکاگو نيز از عملکرد شرکتِ سِيفوِيز (Safeways) که تصميم به تعطيلي دومنيک گرفته، مأيوس است. بيلي، زياده خواهي مسئولان اين شرکتها را علت تعطيلي دومنيک توصيف کرده و مي‌گويد سيفويز به کارکنان، چندان کمکي براي يافتن مشاغل جديد نکرده است. 

يکي ديگر از مقامات محلي نيز در مصاحبه با شبکه تلويزيوني سي سي تي وي گفت:  آنها به کارگران و همچنين مناطقي که نابودي اين فرصت هاي شغلي بر آنها اثر خواهد گذاشت، اهميت نمي دهند. تنها چيزي که براي آنها اهميت دارد، به حداکثر رساندن سود است و اين واقعاً تأسف بار است. اين دوره اي واقعاً دشوار براي مردم در فصل زمستان است. زمستان در اين ناحيه از شيکاگو واقعاً سرد است. با اطلاعات ما از خدمات در حوزه وسايل گرمايشي و انرژي، اصلاً دوست نداريم مردم دقيقاً پس از تعطيلات سال نو ميلادي به علت از دست دادن شغل خود، ناچار به تخليه خانه‌هايشان شوند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار