رئیس بسیج اساتید استان تهران گفت: فتنه‌گران حریم را رعایت نکردند و هرکسی قانون‌شکن باشد مراجع قانونی با آنها برخورد می‌کند و فتنه‌گران نیز باید تاوان رفتارهای اشتباهشان را بدهند و اصرار برخی بر رفع اتهام آنان خود قانون شکنی دیگری تلقی می‌شود و چنین افرادی قطعا در جرم مجرمین شریک خواهند شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، حماسه "9 دی" حماسه‌ای عظیم و ماندگار است که با شور و شعور مردم بصیر و همیشه در صحنه کشورمان شکل گرفت. حماسه‌ای که در پی‌ حرمت‌شکنی‌های فتنه‌گران نسبت به عاشورای حسینی رقم خورد و خون ملت سرافراز ایران که لبریز از عشق به اباعبدلله الحسین‌(ع) است را به جوش آورد و این روز را به عنوان نماد بصیرت و ولایت‌پذیری ملت ایران در تاریخ ثبت کرد.

لذا لازم است که ابعاد شکل‌گیری این حماسه بزرگ از سوی نخبگان تبیین و به آن پرداخته شود تا دیگر ایران اسلامی شاهد اتفاقات تلخ اینچنینی نباشد، با همین رویکرد خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، گفتگوی تفصیلی را با"کیانوش فتحی" رئیس بسیج اساتید استان تهران، ترتیب داده که مشروح آن را در زیر می‌خوانید.

 چرا مردم "9 دی" 88 به خیابان‌ها آمدند؟  
 
فتنه 88 اتفاق مهم و قابل تأملی است که باید با دقت به جوانب و حاشیه‌های آن پرداخته شود.  چرا که فضای کشور از سوی فتنه‌گران دست‌نشانده استکبار به شدت غبارآلود شد و به گفته مقام عظمای ولایت، "وقتی فضای کشور غبارآلود می‌شود تشخیص دادن دوست از دشمن کار بسیار سختی است." لذا وقتی که در عاشورای 88 عده‌ای حرمت شکن مقدسات مردم را زیر پا گذاشتند،  مردم همیشه در صحنه تاب نیاورده و وارد صحنه شدند و نشان دادند که به نظام و مقام ولایت وفادار هستند و هیچ‌گاه آن‌ها را تنها نمی‌گذارند.
 
چرا که ملت ایران برای این شکل گیری نظام جمهوری اسلامی خون‌های زیادی را داده‌اند و همه باید نسبت به حراست از این خون‌های بر زمین‌ ریخته شده مسئول و پاسخگو باشیم این شد که مردم با خلق حماسه "9 دی" به دهن‌کجی دشمنان پاسخ دادند و با مجمع افرادی که متاسفانه گول فتنه‌گری‌های غرب را خوردند، مقابله کرده و بساط هفت‌ماه فتنه‌گری را جمع کردند.
 
چرا حضور مردم در 9دی حسن ختامی بر وقایع 88 شد؟
 
فتنه‌گران با شعارهایی با قالب‌های "زیبا"، کار خود را آغاز کردند و توانستند عده‌ای را هم با خود همراه کنند، اما در نهایت حرکت آنها کامل بی‌محتوا بود و این پوچی در محتوا آنان را در مقابل ملتی آگاه و با بصیرت قرار داد؛ مردمی که تحت ولایت رهبری دانا قادرند هر جریان منحرفی را خنثی کنند، این مردم پشتوانه محکم و غنی‌ای به نام امام زمان(عج) دارند، لذا در حرکت مردمی 9دی  عقب‌نشینی فتنه‌گران را به دنبال داشت.
 
لزوم پرداختن به 9دی چیست؟
 
"9 دی" حماسه بی‌نظیر و سند ماندگاری بوده که در برگ زرین انقلاب رقم خورده است و هیچ گاه فراموش نمی‌شود و نمادی از شور، شعور،‌ بصیرت و آگاهی است.  نمی‌توان گفت راهپیمایی "9 دی" حرکتی معمولی بوده و مطمئن باشیم که به قول مقام معظم رهبری مردم با این اتفاق واکسینه شدند و اگر چنین اتفاقی تکرار شود مردم با بصیرت و آگاهی بیشتر وارد صحنه خواهند شد و در حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی قدم‌های محکم‌تری برمی‌دارند.
 
به نظر شما انکار رای اکثریت در یک انتخابات رسمی نقض آشکار حقوق شهروندی نیست؟
 
ما در نظام جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم و از نعمت ولایت فقیه بهره‌مندیم. شورای نگهبان و مراجعی داریم که مسائل را رصد می‌کنند تا حقی پایمال نشود. با این حال  راه مطالبه حق حتی در صورتی که کسی احساس کند که حقش پایمال شده، این نیست که هنجار شکنی کند و با زیر پا گذاشتن حرمت‌ها فضای جامعه را آشفتنه و غبارآلود کند و مردم جامعه را به زحمت بیندازد و دچار خسارت‌های جانی و مالی‌ کند، ما می‌بینیم که در بسیاری از نظام‌های غربی تخلفاتی روی می‌دهد،  اما در آن کشورها هنجارشکنی نمی‌کنند و ما با اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم، چرا برخی باید در روز عاشورا حرمت‌شکنی کرده و هیاهو کنند؟ حتی کسی که متدین نباشد برای ائمه‌اطهار احترام قائل می‌شود چرا ما نباید این چنین باشیم.
 
خواست مردمی که چهار سال پیش در حمایت از نظام به خیابان‌ها آمدند چیست؟
 
 مردم همیشه می‌خواهند بگویند ما پشتیبان ولایت هستیم و نظام را که بسیار ارزشمند است حفظ می‌کنیم و پیام نظام ما وفاداری به امام راحل و ارزش‌های انقلاب بوده است که هرکجا احساس شود نیاز به ورود است قطعا مردم از همه مسئولان جلوتر هستند. مردم با این حرکت‌های خود پیام وحدت و همدلی را در کشور جاری و ساری می‌‌کنند و نشان می‌دهند که هر کس با هر مسئولیتی باید در کنار ملت یک‌صدا باشد، چرا که این ملت اگر لازم باشد تا پای جان در راه آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی ایستادگی می‌کنند.
 
فعالیت برخی برای شکستن حصر خانگی سران فتنه را چگونه توجیه می‌کنید؟
 
متاسفانه فتنه‌گران حریم را رعایت نکردند و هرکسی قانون‌شکن باشد مراجع قانونی با آنها برخورد می‌کند و فتنه‌گراند نیز باید تاوان رفتارهای اشتباهشان را بدهند و اصرار برخی بر رفع اتهام آنان خود قانون شکنی دیگری تلقی می‌شود و چنین افرادی قطعا در جرم مجرمین شریک خواهند شد همه باید این را بدانیم که  تصمیم گیری درباره جرم فتنه‌گران با قوه قضاییه است.  بسیج اساتید همیشه سعی کرده تا همراستا با منویات رهبری حرکت کند نه یک قدم جلوتر و نه یک قدم عقب‌تر و هرچه صلاح نظام است و مقام عظمی ولایت تشخیص می‌دهند باید صورت بگیرد و هیچ احدی نباید خارج از چارچوب و مقررات فعالیتی را در این زمینه انجام دهد.
 
برای جلوگیری چنین بداخلاقی‌هایی چه باید کرد؟
 
باید در هر فضایی بصیرت، آگاهی و شعور را تقویت کنیم. همانطور که می‌بینید هجمه‌های زیادی از کشورهای غربی برای براندازی نظام وجود دارد و ما باید تا می‌توانیم با اطلاعات روز حرکت کنیم و در تمامی سازمان‌ها و همچنین دانشگاه‌ها کارگاه‌هایی برگزار کنیم و به افراد آموزش‌های صحیح دهیم تا آگاهی آنان بالا رفته و کشورمان را ایمن و واکسینه کنیم.
 
همه باید با هم‌دلی و در کنار یکدیگر برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کنیم، هرچند که اختلاف سلیقه‌هایی وجود داشته باشد، باید در برخی موقعیت‌ها اختلاف سلیقه‌ها را کنار بگذاریم و از اتفاقات گذشته عبرت بگیریم.
 
انتهای پیام/
 

برچسب ها: حماسه ، دی ، بصیرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار