معاون توسعه خدمات اجتماعی سازمان رفاه،خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از ساماندهی 43خانواده بی سرپناه از ابتدای سال 92 تاکنون خبر داد.

رضا جهانگیری‌فر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  با اعلام این خبر افزود:میانگین جمعیت کیفری این خانواده ها بین 3تا 5نفر بوده و درکل 139 نفر طبق آمار،ساماندهی شده‌اند.

وی در تشریح روند خدمات برای ساماندهی این خانواده‌ها هم تصریح کرد: از بدو شناسایی تا ساماندهی نهایی ،یک پروسه زمانی حدود یک هفته طی می‌شود زیرا در گام اول،اسکان موقت خانواده در مهمانپذیرهای طرف قرارداد با همکاری موسسه مجری  طرح ساماندهی،رقم می خورد.

جهانگیری‌فر با بیان اینکه تامین ودیعه مسکن و استقرار خانواده مشمول جامعه هدف این سازمان از بودجه اسکان اضطراری خانواده‌های بی‌سرپناه تامین می شود یادآورشد: البته بحث ساماندهی مختوم به اسکان خانواده نمی شود و در گام‌های بعدی،خدمات زنجیره‌ای حمایتی و اجتماعی مانند خدمات بازپروری به سرپرست یا اعضای خانواده که مبتلا به اعتیاد هستند،اهدای سبد کالا ، ایجاد اشتغال برای سرپرست خانواده جهت تامین هزینه امرارمعاش ،پیگیری مددکاران اجتماعی و نیز به خانواده‌های تحت پوشش ارایه می‌شود.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: توسعه ، خانواده ، خدمات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار