پودرهای پروتئینی برای هر گروهی مناسب نیستند و به هیچ عنوان توصیه نمی‌شوند، زیرا این پودر‌ها به صورت طبیعی نیستند و موجب ایجاد بار کلیوی و بار کبدی می‌شوند.

محمدحسن قمی، کار‌شناس ارشد تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: پودرهای پروتئینی در افراد عادی و ورزشکارانی که در سطح مبتدی هستند به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، زیرا این پودر‌ها به صورت طبیعی نیستند و موجب ایجاد بار کلیوی و بار کبدی در افراد می‌شوند. 

حسن قمی، افزود: با کمی دقت بر روی قرص‌های آمینو اسیدی که در بازار عرضه می‌شود این جمله که «این قرص با آب فراوان خورده شود» کاملاً واضح است، ناگفته نماند که در موارد غیرمجاز سازندگان این محصولات ترکیبات هورمونی هم به آن اضافه می‌کنند که این کار سبب افزایش قدرت می‌شود و فرد پس از گذشت مدتی به این مواد عادت می‌کند و فکر می‌کند که این حالت نشاط و طراوت و قدرت و سرعت به دلیل مصرف پودرهای پروتئینی است ولی نمی‌داند که این اتفاق به خاطر وجود هورمو‌ن‌ها و داروهایی است که به صورت مخفی درون آن‌ها قرار دارند. 

حسن قمی، اذعان داشت: بعضی از افراد در گروه‌های خاص قرار می‌گیرند که نمی‌توانند از مواد غذایی خاص استفاده کنند مثل افرادی که در بخش ICU بستری هستند که در این مواقع پزشکان از محلول‌ها و پودرهای پروتئینی که مورد تأیید وزارت بهداشت نیز هست، تجویز می‌کنند که معمولاً پزشک از روش تزریق این دارو‌ها را به بیمار می‌رساند. 

وی گفت: متأسفانه در ورزشکاران مبتدی، فرآیندهای قلبی تنفسی به حدی نرسیده است که از این قرص‌ها استفاده کنند حتی در کشورهای دیگر هم این دارو‌ها و مکمل‌ها فقط به ورزشکاران حرفه‌ای تجویز می‌شود. 


انتهای پیام/
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۴
سلام حدود سه ساله بدن سازی کار میکنم ام این یک سره نبوده ومقطعی بوده حجم بدنم خوبه اما به حدی رسیدم که به قول معروف بدنم استوپ کرده میخوام یه دوره پروتئین وی وکراتین بردارم ایا عوارضی داره
آخرین اخبار