فیلمساز برجسته‌ی استرالیایی جین کمپیون ریاست هیات داوران جشنواره‌ی کن 2014 را عهده دار شد

به گزارش خبرنگار حوزه‌ی سینمای جهان باشگاه خبرنگاران؛ فیلم‌ساز برجسته‌ی استرالیایی جین کمپیون ریاست هیات داوران جشنواره‌ی کن 2014 را عهده دار شد.

الیزابت جین کمپیون متولد 1954 آوریل 30  فیلمنامه نویس نیوزیلند ، تهیه کننده و کارگردان استرالیایی، دومین زن از چهار زن برجسته سینما، که نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردان و همچنین اولین فیلمساز زن تاریخ  که  نخل طلایی و جایزه اسکار بهترین فیلم را برای فیلم پیانو دریافت کرده است.



جین کمپیون پس از اعلام این خبر گفت: " این افتخار بزرگی برای من است که به عنوان رئیس هیات داوران جشنواره کن انتخاب شده ام. در حقیقت نمی توانم صبر کنم که پا به این محل افسانه ای بگذارم، جایی که بازیگران خود را نشان می دهند و فیلمها تولید کنندگان و تهیه کنندگان خود را پیدا می کنند.

ژیل ژاکوب رئيس ستاد برگزاری جشنواره  در این باره گفت: " یک روز کارگردانی جوان ناشناخته پا به عرصه سینما گذاشت که بدون شک افتخار جشنواره کن محسوب می شود ، وی استادی واقعی است که سبک جدید را  به ارمغان آورد . "
 
تا به امروز، کمپیون تنها زنی است که موفق به کسب نخل طلایی در جشنواره شده است، هر چند او اولین زنی نیست که برای ریاست هیئت داوران انتخاب شده است. پیش از این ایزابل هوپرت و ایزابل ادجانی در سال 2009 و 1997 نیز رهبری هیات داوران را برعهده داشته اند.



شصت و هفتمین دوره‌ی جشنواره بین المللی فیلم کن 14- 25 ماه می برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ اس



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار