نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران اسلامی در عرصه جهانی از مواضع چندین ساله خود به هیچ عنوان عقب‌نشینی نمی‌کند و با اقتدار کامل از حقوق ملت دفاع می‌شود.

موید حسینی‌صدر در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: سیاست خارجی و خط مشی کلان کشور توسط مقام معظم رهبری تدوین می‌شود، که باید اصول موردنظر ایشان همواره توسط مسئولان ارشد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مورد توجه قرار گرفته و از آن عدول نشود.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی در آستانه مذاکرات حساس 1+5 قرار گرفته است، ادامه داد: یکی از سرفصل‌های مطرح شده توسط مقام معظم رهبری در ماه‌های اخیر «نرمش قهرمانانه» بود به طوری‌که ابعاد مختلف این موضوع باید تبیین شده و در عرصه سیاست خارجی عملیاتی شود.

وی ادامه داد: از عبارت «نرمش قهرمانانه» می‌توان این‌طور برداشت کرد که جمهوری اسلامی با توجه به شرایط جهانی این آمادگی را دارد با مسائل مختلف در عرصه بین‌المللی به صورت زنده و پویا برخورد کرده و انعطاف نشان دهد ولی این مطلب را نباید این‌طور معنا کنیم نظام از اصول خودش دست برداشته یا مرعوب و تسلیم شده و مغلوب واقع شود.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ادبیات دیپلماتیک اقتضا می‌کند با گشاده‌رویی، با حوصله و در فضای گفتمان عقلی و با لحاظ منافع هر دو طرف مذاکره صورت گیرد، از طرف دیگر ترس و خوف تسلیم شدن به هیچ یک از طرفین راه پیدا نکند.

حسینی‌صدر با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی همواره به ویژه در مذاکرات هسته‌ای پیش‌رو در مواضع خودش پافشاری می‌کند، ادامه داد: به طور قطع هیئت نمایندگی ایران در این مذاکرات از دستاوردهای 30 ساله ملت بزرگ کشورمان صیانت کرده و از دادن هرگونه امتیاز خارج از قاعده خودداری می‌کند.

وی با اظهار به اینکه ایران اسلامی همیشه برای شرکت در گفت‌وگویی سازنده اعلام آمادگی کرده است، بیان داشت: با هدف رفع ابهامات و معرفی چهره حقیقی ملت‌مان، همچنین ریشه‌کن کردن ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی همواره آماده هستیم./ز

برچسب ها: ایران ، مردم ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.