نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق حماسه اقتصادی و داشتن اقتصاد پویا در رفع معضل بیکاری و حمایت از تولید در جامعه است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اراک ،رضایی افزود: باید منابع موجود در کشور ساماندهی و به سوی تولید هدایت شود اما اینک این منابع به سوی بانک ها فرا خوانده می شوند و این امر درست نیست چرا که بانک ها در راستای منافع ملی حرکت نمی کنند.
وی اظهارکرد: ضرورت دارد متولیان افتصادی کشور روال کار بانک مرکزی و نظام بانکی کشور را شفاف سازی کنند و به جایگاه اصلی خودشان برگردند.
وی با بیان اینکه بانکها اکنون به عنوان شرکت خصوصی درآمد زایی می کنند گفت: این درآمد زایی برای خود بانکها و هم برای اقتصاد کشور خطر ناک است و با رفع این موانع بزرگترین فرایند شکل گیری حماسه اقتصادی که خواسته مقام معظم رهبری است صورت می گیرد.
رضایی در ادامه با اشاره به ضرورت تحقق حماسه اقتصادی در سال جاری گفت: کشور نیازمند تدبیر دولت و مجلس است در این راه سه راهکار ساماندهی نظام مالیاتی، اصلاح هدفمندی یارانه ها و ساماندهی عملکرد بانکها باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی به ضرورت اجرای اصلاح هدفمندی یارانه ها اشاره کرد، و افزود: هدفمند کردن یارانه ها متعلق به دولت خاصی نیست بلکه طرح ملی است که هر دولتی متناسب با شرایط فعلی بایستی آنرا ساماندهی کند.
رضایی بیان کرد: متأسفانه کشور شاهد اجرای ناقص مرحله اول این طرح ملی اقتصادی بود و فقط یارانه های پرداختی به مردم محور عملکرد دولت قرار گرفت و تولید و سایر بخش های مولد اقتصاد از اجرای طرح آسیب دیدند./س
/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.