انواع نان‌ها دارای خاصیت‌های مختلفی هستند اما برخی از آن‌ها برای درمان بیماری‌های خاصی می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.

فاطمه حسینی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت‌وگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برای اینکه سلامتی کلیه‌های خود را دو چندان کنید باید مصرف میوه‌ و سبزی را در برنامه غذایی خود افزایش دهید چرا که اکثر میوه وسبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین و مواد معدنی هستند.

وی در ادامه گفت: عملکرد سالم کلیه‌ها با مصرف یک وعده نان جو در صبح باعث تصفیه شدن کلیه‌ها می‌شود و سموم را ازکلیه ها خارج می‌کند و سنگ‌های کلیوی را به شدت کم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ویتامین‌هایی که عملکرد سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند ویتامین E است واین ویتامین از کلیه‌ها در برابر رادیکال‌های آزاد زیان‌آور که منجر به ایجاد اختلال عملکرد صحیح کلیه می‌شود محافظت می‌کند.

حسینی افزود: با گنجاندن سیر به وعده‌های غذایی می‌توان به کلیه ها سلامت کامل را بخشید چرا که سیر خاصیت ضد التهابی دارد و می‌تواند به کلیه‌‌ها ی ملتهب آرامش بخشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ویتامین‌هایی که عملکرد کلیه‌ها را بهبود می‌بخشد ویتامین D، است و تمامی مواد زاید و سموم را به راحتی از کلیه‌ها خارج می‌کند.

وی در خاتمه گفت: غذاهایی که غنی از ویتامین D هستند همچون تخم مرغ، غلات غنی شده، ماهی و شیر بهتراست به برنامه غذایی افرادی که ناراحتی در کلیه خود دارند افزوده شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: نان ، صبحانه ، کلیوی ، ویتامین ، ایمنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار