معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي از تجهيز باند دوم فرودگاه بين الملي شهيد مدني تبريز براي سهولت در انجام پروازها خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،پورمهدي در بازديد از عمليات نصب اين سامانه در فرودگاه تبريز گفت: لغو يا تاخير پرواز هاي اين فرودگاه در هفته هاي گذشته به دليل نامساعد بودن هواي تبريز مسئولان ارشد استان را بر آن داشت كه با خريداري و نصب اين سامانه مشكلات پروازي اين فرودگاه را رفع كنند.

وي با اشاره به نقش مهم فرودگاه بين المللي تبريز در توسعه همه جانبه استان حل مشكلات اين فرودگاه را از اولويت هاي اصلي استانداري آذربايجان شرقي اعلام كرد.

مديركل فرودگاه هاي استان هم با بيان اين كه سامانه كمك ناوبري i.l.s از ابطال يا تاخير پرواز ها جلوگيري مي كند گفت: اين سامانه اطلاعات مربوط به حرکت هواپیما، شیب فرود و فاصله هواپیما تا ابتدای باند را به طور پیوسته به منظور تامین فرودی سالم و ایمن در اختیار خلبان قرار می‌دهد.

رستمي با اشاره به اين كه براي خريد و راه اندازي اين سامانه بيش از 5 ميليارد تومان اعتبارصرف شده است افزود: در حالت عادي ميدان ديد لازم براي فرود هواپيما 3 هزار و 500 متر است كه اين سامانه خلبان را قادر مي سازد با ميدان ديد 800 متر به زمين بنشيند.

به گفته رستمي مدت زمان استاندارد خريداري و نصب اين سامانه 6 ماه است كه با تلاش و همكاري مسئولان استاني اين سامانه در كمتر از اين زمان مورد بهره برداري قرار مي گيرد.

وي در خصوص روند تعمير و تجهيز باند اول فرودگاه هم گفت: براي تجهيز و بهره برداري مجدد اين باند 19 و نيم ميليارد تومان براي زيرساخت هاي عمراني و 10 و نيم ميليارد تومان هم براي نصب تجهيزات سيستم لايتينگ و روشنايي هزينه خواهد شد كه ميدان ديد لازم براي فرود در باند اول به 400 متر كاهش پيدا مي كند.

در حال حاضر به دليل انجام عمليات تجهيز باند اول فرودگاه بين المللي تبريز از باند دوم استفاده مي شود كه پيش از اين فاقد سامانه كمك ناوبري i.l.s بود./ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.