معاون پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم گفت: امام زمان(عج) همان موعودی هستند که در تمامی ادیان نسبت به ایشان وعده داده شده که برای حق و عدالت قیام کرده و دنیا را پر از عدل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام مهدی یوسفیان با اشاره به 9 ربیع‌الاول سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) اظهار کرد: همه امامان که به مقام امامت رسیده‌اند یک آغاز امامتی داشته‌اند که باید آن را مورد احترام قرار داد اما در تاریخ اسلام ولایت امام علی (ع) و امام زمان (عج) بیشتر از بقیه مورد احترام و اهمیت بوده‌اند.


وی با اشاره به اهمیت آغاز امامت امام زمان (عج) گفت: از طرفی ایشان در حال حاضر زنده و حی هستند و از طرفی دیگر ایشان همان موعودی هستند که در تمامی ادیان وعده داده شده که برای حق و عدالت قیام کرده و دنیا را پر از عدل می‌کنند و در واقع ولایت ایشان خالی از هر پلیدی خواهد بود.

معاون پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم با بیان اینکه فضای امامت و رهبری یکی از زیباترین هدیه‌های الهی برای بندگان است، عنوان کرد: ‌زمانی که انسان‌ها به روی زمین آمدند و بنا شد یک حرکت تکاملی را آغاز کنند، برای شروع این حرکت و سیر تکاملی به رهبر نیاز داشتند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر هواهای نفسانی و غرایز، دشمن قسم خورده‌ای به نام شیطان وجود دارد که به دنبال انسان است تا وی را از مسیر حق جدا کرده و با کنترل انسان وی را به سوی مسیر باطل هدایت کند.

یوسفیان عنوان کرد: این ویژگی‌ها سبب می‌شود انسان‌ها از نور و تکامل حقیقی دور شوند و در گرداب تباهی‌ها گرفتار شوند که به خاطر همین باید یک ولی حقی وجود داشته باشد که انسان را در راه حق هدایت کند تا به درستی در مسیر دین قدم بردارد.

وی یادآور شد: همان‌گونه که هدایت‌های الهی توسط مدیریت انسان‌های پاک بوده، ولایت خداوند نیز توسط ولی خداوند است، که انسان‌ها برای هدایت ملزم به اطاعت از آن‌ها هستند.

معاون پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم عنوان کرد: امروز به دلیل آنکه سالروز امامت امام زمان (عج) است باید جشن گرفته شود و به آن احترام گذاشته شود./س
برچسب ها: قم ، وعده ، امام ، زمان ، ادیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.