موسوي از صرفه جويي 300 ميليارد ريالي در حوزه عمليات و تعميرات در شركت شركت پايانه هاي نفتي ايران خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سيد پيروزموسوي اظهار داشت: در سال جاري شركت پايانه هاي نفتي در راستاي صرفه جويي بيشتر، با بررسي شرح كارها و پيمان ها، توانست هزينه هاي غير ضروري را حذف كند. در اين راستا با مشاركت همگاني كاركنان، استفاده از امكانات و تجهيزات داخلي شركت و اتكا به نيروي هاي متخصص و پر تلاش، اين شركت توانست در حوزه عمليات و تعميرات به صرفه جويي 300 ميليارد ريالي در دست يابد.

موسوي با اشاره به مجموعه فعاليت هاي شركت پايانه هاي نفتي در زمينه بازسازي و تعميرات تاسيسات، گفت: در اسكله شرقي و غربي، فعاليت هاي خوبي براي تعمير آب شستگي هاي اسكله ها و توسعه آن ها انجام شده است. همچنين پروژه ايجاد 4 مخزن ذخيره يك ميليون بشكه اي از كارهاي مهم در حال اجراست كه قدرت مانور براي بازاريابي و فروش بيشتر نفت خام در بازارهاي جهاني را براي صنعت نفت به ارمغان آورد.

وي از اجراي پروژه جداسازي و نصب بازوهاي بارگيري نفت خام خبر داد و گفت: از سال 1389 اين پروژه به خاطر ريسك بالا و همچنين هزينه هاي هنگفت مسكوت مانده بود، اما با تلاش نيروهاي توانمند شركت پايانه هاي نفتي در جلسات مختلف اين پروژه مورد بحث و بررسي قرار گرفت و در نهايت، كار جدا سازي، تعميرات و نصب مجدد از سوي نيروهاي داخلي و مدت زمان 2 ماه انجام شد.

*** بازرسان ايراني صحت سنجي محموله هاي نفت صادراتي را انجام مي دهند

مديرعامل شركت پايانه هاي نفتي ايران با اشاره به گواهينامه بين المللي كه اخيراً در شركت پايانه هاي نفتي در زمينه حكميت و داوري صحت آزمايشات نفتي دريافت شده است، گفت: نمونه گيري و آزمايش نفت خام صادراتي در پايانه هاي دنيا معمولا توسط بازرسان بين المللي انجام مي شود، اما كارشناسان ما با نمونه گيري و آزمون دقيق نفت خام بارگيري شده، اعتماد سازمان هاي بين المللي را جلب كرده اند و اين كارهم اكنون از سوي متخصصان داخلي انجام مي شود و از طرف تمام خريداران مورد قبول واقع شده است.

موسوي با تأكيد بر اهميت صرفه جويي در هزينه هاي جاري شركت پايانه هاي نفتي ايران، گفت: اين شركت در سال گذشته، بدون كاهش هزينه هاي مربوط به خدمات رفاهي و پرسنلي، موفق به صرفه جويي 110 ميليارد ريالي شد.

*** ارائه خدمات آموزشي و فرهنگي به ساكنان بومي جزيره خارگ

مديرعامل شركت پايانه هاي نفت ايران در خصوص پروژه هاي توسعه اجتماعي گفت: در جزيره خارگ حدود 64 درصد از نيروهاي شركت، نيروهاي بومي هستند كه اين شركت ارائه خدمات آموزشي و فرهنگي، تأمين آب شرب و برق ساكنان جزيره و نيز جمع آوري و بازيافت زباله كل جزيره را در برنامه كاري خود دارد.

وي با اشاره به چالش هاي پيش روي شركت پايانه هاي نفتي، گفت: بحث بازنگري ساختار شركت پايانه هاي نفتي با توجه به طرح واگذاري اين شركت به بخش خصوصي از طرف شركت ملي نفت ايران فعلا به تعليق درآمده است كه نيازمند توجه مسئولان به ويژه مديرعامل شركت ملي نفت ايران است.

موسوي از ديگر مشكلات شركت پايانه هاي نفتي ايران را نبود فضاي مناسب براي اسكان كاركنان، ضرورت ابقاي شركت پايانه هاي نفتي در بخش دولتي و نيز محدوديت هايي كه در بخش تخصيص بودجه وجود دارد، نام برد.

شركت پايانه هاي نفتي ايران از شركت هاي تابعه شركت ملي نفت ايران است كه نقش مهمي در حمل و ارسال و صادرات نفت خام در كشور برعهده دارد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار