رییس اتحادیه گل و گیاه محلات گفت: شرایط مناسب آب و هوایی موجب شده تا 800 گونه گل کاکتوس در بزرگترین مرکز تولید کشور در شهرستان محلات تولید شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ابراهیمی افزود: این ارقام از گونه های اروپایی، آمریکایی، آفریقایی و با استفاده ازشیوه گرده افشانی مصنوعی، بذرگیری و شیوه پیشرفته جهش ژنتیکی تولید و تکثیر شده است.
وی گفت: از شش هزار مترمربع سطح زیر کشت در زیر پلاستیک در محلات سالانه 140 هزار گلدان کاکتوس تولید می شود.
رییس اتحادیه گل و گیاه محلات با بیان اینکه، سالانه 10 تا 15 هزار گلدان کاکتوس از محلات به کشور عراق صادر می شود اظهار داشت:گلدانهای کاکتوس تولیدی در محلات به اکثر بازارهای گل در سایر استانهای کشور نیز ارسال می شود.

ابراهیمی با بیان اینکه محلات با شش هزار مترمربع سطح زیر کشت کاکتوس بزرگترین تولید کننده کاکتوس در ایران است گفت: تولید و پرورش این گل در استانهای کرج، اصفهان و سمنان نیز انجام می شود.
رییس اتحادیه گل و گیاه محلات گفت: دو ، سه نوع از کاکتوس های تولیدی در شهرستان محلات از نوع میوه ای است که تحقیقات برای تولید انبوه میوه از این نوع گیاه در حال انجام است.
ابراهیمی افزود: با عرضه گونه های جدید کاکتوس در چندین نمایشگاه بین المللی هلند، رومانی، عراق و کشورهای آسیای میانه مقام نخست این جشنواره ها به تولید کنندگان محلات تعلق گرفته است.
سالانه 172 میلیون انواع شاخه گل در محلات تولید و شش میلیون شاخه گل بریده صادر می شود که 18 درصد صادرات سالانه کشور از این شهرستان انجام می شود./س

برچسب ها: تولید ، کاکتوس ، محلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.