با وجود پیشرفت‌های بزرگی که در کشورمان داریم، هنوز در حوزه تصویر برداری دیجیتالی عقب هستیم و پزشکان در این زمینه مقاومت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، منصور خاتمی دبیر علمی انجمن رادیولوژی ایران، در نشست خبری ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت:‌ در سی‌امین کنگره سراسری انجمن رادیولوژی که با پنج محور اساسی به صورت باز آموزی مطالب کاربردی برای فارغ التحصیلان، عرضه پژوهش‌های رادیولوژی، مقالات علمی، تشکل‌های صنعتی و عرضه آخرین محصولات فنی در زمینه تصویر برداری در اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد.

وی گفت: رادیولوژی با مشکلاتی همچون تعرفه‌هایی بالا مواجه است که همچنین مهم‌ترین مشکلات انجمن رادیولوژی دسترسی به فیلم، نرخ بالا آن و نبود روش‌های دیجیتالی در کشور است و جزم مسائل ایدئولوژی به شمار می‌آید.

وی اظهار داشت: از آن‌جایی که فیلم‌های منتشر شده در بیمارستان‌ها روی نوار منتشر می‌شود و همین هزینه‌ای گزاف را به دوش مسئولان  می گذارد.

وی گفت: اگر این تصویر برداری‌ها روی فیلم‌های دیجیتالی منتشر بشود و پزشکان را با بهره گیری آموزشی در استفاده از دیجیتال صورت گیرد و در نهایت رادیولوژی بدون فیلم تشکیل شود، تا بخشی از اقتصاد سلامت درمان را پیاده سازی کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار