سی‌امین کنگره رادیولوژی روش‌های تشخیص زودتر "سرطان" را مورد بررسی قرار می‌دهند.

به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا حقیقت خواه، دبیر سی امین کنگره رادیولوژی در نشست خبری ظهر امروز گفت: بزرگترین گردهمایی جنوب غرب آسیا که در تهران توسط انجمن رادیولوژی در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود.

وی گفت: ایران رتبه 31 در جهت تولید علم در حوزه پزشکی و رتبه اول در جنوب غرب آسیا و رتبه 19 در دنیا را دارد.

وی اظهار داشت: ایران جز پنج کشور اول دنیا در تولید مقالات پزشکی است و هدف ما بر آن است که به روشی بتوانیم جمعیت خفته را وارد کنیم تا دستاوردهای ارزشمند علمی را به کشور ارائه دهند.

وی گفت: محور اصلی این کنگره با چهار موضوع تصویر برداری در سرطان، روش‌های تشخیص در حاملگی و بارداری، بیماری‌های تشخیص بیماری‌های زنان خواهد بود.

وی گفت: کاهش خطر" سرطان" با استفاده از تشخیص زود رس با حضور دوازده تن از اساتید خارج از کشور در این کنگره حضور دارند.

وی گفت: تا به امروز 110 مقاله به دبیرخانه ارسال شده که مقالاتی در زمینه‌های مختلف رادیولوژی دریافت و انتخاب شوند که نخبگان جامعه پزشکی در این زمینه نیز حضور دارند.

وی عنوان کرد: جو مناسبی برای رقابت و ارائه‌ی راه‌کارهای پژوهش را فراهم ساختیم تا آخرین دستاورد‌ها را در این زمینه به آن‌ها برسانیم.
 
 خانم‌های بالای چهل سال باید سالی یکبار این تست را بدهند
 
حقیقت خواه افزود: برای هر قسمت از بدن روش‌های تشخیص جداگانه‌ای داریم اما برای کاهش انواع سرطان مانند سرطان سینه که خانم‌های بالای چهل سال به صورت سالانه و یک سال و نیم یک بار باید تست تشخیص سرطان سینه داشته باشند، تا از پیشرفت این بیماری در افراد کاسته شود.

وی گفت: از آن‌جایی که در بسیاری از موارد سرطان سینه را می‌توان زودتر تشخیص داد، با روش‌های تصویر برداری زودتر برای درمان سرطان و کاهش این خطر در جامعه می‌کوشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار