فرهنگ جزء فعالیت‌های است که در قلمرو معرفتی و حس زنانه بهتر درک می­شود. ذات و جنس کار آن مادرانه است چرا که نیاز به تولید، مراقبت و پرورش دارد.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران روابط عمومی معاونت امورفرهنگی ،سید عباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بیان این مطلب در دیدار با جمعی از اعضای انجمن فرهنگی زنان ناشر گفت: فضای نشر نیاز به نگاه دلسوزانه دارند.
 
وی ضمن استقبال از تشکیل انجمن زنان ناشر تصریح کرد: یک جامعه توسعه یافته نیازمند مشارکت همه طیف‌ها و سلایق،نگاهها و ظرفیت‌ها و ... است.
 
صالحی خاطر نشان کرد: آمار ناشران از حیث جنسیت (زنان و مردان) در کشور متوازن نیست. حضور این قشر تأثیرگذار می‌تواند در فعالیت‌های کلان فرهنگی به شکوفایی عرصه مختلف فرهنگی منجر شود.
 
معاون امور فرهنگی با تأکید بر اینکه جنس کار فرهنگ مادرانه است گفت: فرهنگ یک کار مادرانه است یعنی نیاز به تولید، مراقبت و پرورش دارد.
 
در این دیدار عفت شریعتی مشاور وزیر ارشاد در امور بانوان نیز ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های اثر گذار بانوان ناشر در سطح جامعه گفت: بانوان ناشر جزو قشر فرهیخته کشور محسوب می شوند که با همه توان و ظرفیت های معنوی و مادی خود در عرصه های فرهنگ و هنر حضوری چشمگیر و تاثیر گذار داشته اند.
 
وی ضمن اظهار خرسندی از حضور سید عباس صالحی به عنوان معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد اظهار امیدواری کرد: با توجه به ایجاد فضای جدید کشور در حوزه ی فرهنگ، زنان ناشر هم در تحقق و تعالی اهداف این وزارتخانه سهیم باشند.
 
بنابراین گزارش انجمن فرهنگی زنان ناشر در این جلسه با ارائه گزارش از فعالیت این انجمن و بیان مسائل و مشکلات عمومی موجود در حوزه نشر آمادگی خود را جهت همکاری دو سویه با معاونت امورفرهنگی اعلام کردند.
 
در این جلسه اعضاء با اعلام اهداف و دلایل تشکیل انجمن زنان ناشر خواستار حمایت وزارت ارشاد در دولت تدبیر امید و مشارکت آنها در برنامه‌های معاونت فرهنگی شدند.
 
براساس این گزارش رجبی‌راد، رکوعی، نیابتی، صفائیان، صدقیان، تیموریان، صدرالسادات‌زاده، نبی‌ئی، غازیانی از زنان ناشر حاضر در این جلسه بودند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار