تونل بارز به طول 791 متر و عرض 10.8 متر به منظور برقراری ارتباط بین روستاهای واقع در حاشیه چپ دریاچه سد کارون3 و رودخانه خرسان در محدوده روستاهای بارز قدیم و جدید در شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری گشایش یافت

.
مجری طرح راه های جایگزین کارون 3 و 4 گفت: حفاری این تونل به لحاظ کیفیت کلی سنگ، در دو بخش مجزای فوقانی و تحتانی در دستور کار قرار گرفت که در این مرحله حفاری بخش فوقانی به اتمام رسید.
رامین شیروی یادآور شد: در پیشروی تونل همراه با بررسی پارامترهای ژئوتکنیکی گام به گام سنگ سینه کار، بخش فوقانی تونل به روش های انفجاری و مکانیکی حفاری شد.
وی ادامه داد: تاکنون در این تونل، 59 هزار و 200متر مکعب حفاری، 26 هزار و 860 متر مکعب شاتکریت، 36 هزار و 70 تن مش بندی و قاب گذاری به وزن 70 تن و طول 106.5 متر انجام شده است.
گستره دریاچه سد کارون3 به طول 60 کیلومتر در شمال شرقی استان خوزستان، برخی از مسیرهای ارتباطی قدیمی این ناحیه را تحت الشعاع قرار داده و جایگزینی آنها با مسیرهای جدید، استاندارد و با کیفیتی مطلوب در دستور کار طرح راه های جایگزین کارون 3 و4 قرار دارد.
علاوه بر این تونل می توان به جاده جایگزین بارز به خرسان به طول 14 کیلومتر، یک دستگاه پل به طول 94 متر و یک ایستگاه خدمات دریایی اشاره کرد./س
برچسب ها: گشایش ، تونل ، بارز ، خرسان ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.