رئیس‌جمهور گفت: امروز ايران در جهان و منطقه الگوي مقاومت و ايستادگي است اما در کنار اين ويژگي بايد الگويي براي سازندگي و توسعه همه‌جانبه باشيم.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني رئيس‌جمهور در مراسم صبحگاه مشترک نيروهاي مسلح استان خوزستان گفت: ايران اسلامي بايد به الگوي توسعه و سازندگي تبديل شود.

وی تصریح کرد: امروز ايران در جهان و منطقه الگوي مقاومت و ايستادگي است اما در کنار اين ويژگي بايد الگويي براي سازندگي و توسعه همه‌جانبه باشيم.

دکتر روحانی افزود: امروز همانگونه که نيروهاي مسلح تحت نظر ولايت و ولي امر نگاه خود را به مرزهاي کشور دوخته‌اند، ‌نيازمند نگاه تيزبين ديگري هستيم که در پي مقابله با توسعه نيافتگي،‌ حاشيه‌نشيني، ‌بيکاري و مشکلات اقتصادي باشد.

رئيس‌جمهور مشکلات اقتصادي را دشمن کشور در عرصه اي ديگر توصيف کرد و گفت: خوزستان نبايد فقط به عنوان يادگار مقاومت، ‌راهيان نور، تربت پاک و ياد و خاطره ايستادگي و ايثار در اذهان باقي بماند، هر چند بايد اينگونه هم باشد.

وي افزود: خوزستان را بايد از اين پس با آباداني و نخل‌هاي زيبا و پربار مزارع باشکوه و صنعت شکوهمند و شهرهاي بازسازي شده آن بهتر از پيش از جنگ ببينيم.

دکتر روحاني گفت: همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس خوزستان به الگويي در جهان و منطقه تبديل شد و يک ميليمتر از خاک به دشمن واگذار نشد، امروز هم اين منطقه را به الگوي توسعه و آباداني تبديل کنيم.

وي خاطرنشان کرد: دولت مصمم به توسعه خوزستان است و ما خوزستان را به الگويي براي توسعه و آباداني کشور تبديل خواهيم کرد.

رئیس‌جمهور در ادامه تأکيد کرد: بايد با فقر و توسعه نيافتگي به عنوان دشمن ملت ايران مقابله کرد.

دکتر روحاني گفت: دولت به همان نسبتي که مصمم است با کمک نيروهاي جان بر کف و مسلح از مرزهاي اين سرزمين دفاع کند بايد از توسعه، پيشرفت و آباداني کشور نيز دفاع کند.

وي افزود: در اين راه، دولت دست نياز به سوي نيروهاي مسلح دراز مي‌کند چرا که نيروهاي مسلح هستند که مي‌توانند کشور، استان، سرزمين و مرزهاي امني را براي توسعه بسازند، بدون زيربناي امن و امنيت، هيچ توسعه و پيشرفتي امکان‌پذير نيست.

رئيس‌جمهور گفت: شايد برخي از تصميمات دولت مسئوليت شما را براي دفاع از سرزمين سخت‌تر و پيچيده‌تر کند و ممکن است نياز باشد حضور ظاهري نيروهاي مسلح کم‌رنگ باشد اما حضور باطني، توانمندي، هوشياري و تيزبيني آنها نسبت به گذشته به مراتب بيشتر شود.

وي افزود: بايد سرزمين‌هاي بيشتري را در اختيار مردم قرار داد تا براي آباداني استان تلاش کنند و اين به معناي پيچيده‌تر شدن مسئوليت نيروهاي مسلح براي آباداني است.

دکتر روحاني تأکيد کرد: دولت مصمم است همه آبادان و خرمشهر را به عنوان منطقه آزاد اعلام کند و اين بدان معناست که حراست و حفاظت نيروهاي مسلح در اين استان سخت‌تر و پيچيده‌تر مي‌شود اما نبايد به امنيت ملي و استاني خوزستان لطمه‌اي وارد شود و اينجاست که همکاري دولت و نيروهاي مسلح بيشتر از گذشته ضروري است.

رئيس جمهور گفت: بايد دست به دست هم بدهيم چرا که ملت ايران ملتي صلح‌دوست است.

دکتر روحاني افزود: هرگز به کشوري تجاوز نکرده‌ايم و هرگز قصد تجاوز به کشوري نداريم و ما حتي در جنگ، دفاع کرديم و مدافع بوديم، از منافع خودمان دفاع کرديم جنگ به ما تحميل شد ما مدافعي شجاع و توانمند بوديم.

رئيس جمهور گفت: نيروهاي مسلح ما بر مبناي راهبرد بازدارندگي و دفاع همواره آماده اند اما هيچ گاه جنگ طلب نيستند.

وي افزود: نيروهاي مسلح ما دنبال استقرار صلح هستند، ما در دنياي سياست طرفدار صلح هستيم اما براي استقرار صلح نيازمند نيروي مسلح توانمند،‌ آموزش‌ديده، قدرتمند و قوي هستيم.

دکتر روحاني گفت: نيروي مسلح قوي است که مي تواند کشور را از جنگ و تجاوز ديگران بازدارد.

وي افزود: ما به کسي تجاوز نمي کنيم اما در برابر متجاوز با تمام توان و قدرت از منافع کشور و انقلابمان دفاع مي‌کنيم و دشمن را از تجاوزش پشيمان خواهيم کرد.

رئيس جمهور گفت: ما به عنوان کشوري که بر دفاع از حقوقمان به‌شدت اصرار داريم و همان طور که حاضر نيستيم کشور ما مورد تجاوز قرار گيرد، حاضر نيستيم يک ميليمتر از حقوقمان هم مورد  تجاوز قرار گيرد.

وي افزود: ما دنبال سلاح هاي کشتار جمعي نيستيم، ما به همه کنوانسيون‌هاي بين‌المللي در زمينه سلاح‌هاي کشتار جمعي و منع سلاح‌هاي کشتار جمعي پيوسته‌ايم اما در عين حال از فناوري‌هاي صلح‌آميز نيز کوتاه نخواهيم آمد؛ ما مي‌گوييم فناوري صلح‌آميز هسته اي نه يک کلمه کمتر و نه يک کلمه بيشتر.

دکتر روحاني ادامه داد: کمتر و بيشتر آن است که در فناوري صلح‌آميز هر آنچه حق قانوني ماست يک ذره کوتاه نخواهيم آمد و نه يک کلمه کمتر.

رئيس جمهور گفت: در زمينه فناوري صلح‌آميز هسته اي هرگز دنبال سلاح هسته‌اي نبوده‌ايم و نيستيم و اين فتواي رهبر ماست و تعهد کشور ماست نه يک کلمه بيشتر.

وي افزود: ما بر حقوق خود ايستاده ايم و براي دستيابي به حقوقمان نياز به وحدت، اتحاد، يکپارچگي، آمادگي، ريزبيني، دقت و همچنين مراقبت از مرزها و منافع ملي کشورمان داريم.

رئيس جمهور در ادامه با بيان اينکه استان خوزستان ويژگي خاص خود را دارد، گفت: اين استان داراي بندرگاه، آب‌هاي آزاد، سرزمين حاصلخيز و صنعت و خاک مستعد کشاورزي است.

دکتر روحاني با بيان اينکه اين استان حساسيت  و ويژگي خاص خود را دارد، افزود: ما نياز به وحدت، اتحاد و مقاومت و ايستادگي داريم.

وي اضافه کرد: همه ما زير يک پرچم قرار داريم و آن پرچم ايران، پرچم ولايت، پرچم منافع ملي و پرچم ايستادگي و مقاومت براي حقوق ملت ايران است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار