یک نماینده مجلس از پیشنهاد نمایندگان مجلس برای تغییر نحوه تخصیص منابع طرح‌های عمرانی خبرداد و گفت: ‌جمعی از نمایندگان تهیه و امضا کرده‌اند که به موجب آن حدود هزار میلیارد تومان منابع عمرانی به هر استان تخصیص می‌یابد.

ابراهیم‌نکو،‌ نماینده مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بدون شک لایحه بودجه در مجلس شاهد تغییراتی اساسی خواهد بود و ترکیب بودجه متغییر می‌شود که در نهایت برنامه‌های دولت را دچار شوک می‌کند و دولت می‌بایست در رابطه با مصوبات مجلس برنامه‌های خود را تنظیم کنند.

این نماینده مجلس در رابطه با تخصیص منابع عمرانی و اعتراض نمایندگان، افزود: جمعی از نمایندگان مجلس،‌ نحوه تخصیص بودجه عمرانی به طرح‌های بالای 80 درصد پیشرفت اعتراض کردند که پیشنهادات خود را برای تغییر آن ارایه و امضا کردند.

فکر ادامه داد: به پیشنهاد نمایندگان رقم 38 هزار میلیارد تومان بودجه طرح‌های عمرانی به صورت استانی تقسیم و در مورد تخصیص آن نیز استانی تصمیم‌گیری می‌شود که به موجب آن سهم هر استان حدود هزار میلیارد تومان خواهد بود.

وی تصریح کرد: نمایندگان با توجه به وصول درآمدهای مالیاتی در سال‌های قبل به رقم 10 هزار میلیارد تومانی پیشنهاد دولت در لایحه بودجه 93 اعتراض دارند.

نماینده مجلس با بیان اینکه در سال گذشته تنها 50 درصد درآمد مالیاتی پیش‌بینی شده وصول شد، گفت: فرارهای مالیاتی قابل توجه در سال قبل نمایندگان را به فکر انداخته که دولت نخواهد توانست درآمدهای مالیاتی را وصول کند.

به گفته نکو درصورتی که دولت در رابطه با مالیات قانون را به درستی اجرا کند،‌ اشتباهات،‌ شیوه‌ها و قانونگریزی‌های گذشته را تکرار نکند،‌ به طور قطع رقم پیشنهادی درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه 93 وصول خواهد شد.

وی با بیان اینکه بودجه‌ای که دولت تدوین کرده کارآمد،‌ پاسخگوی جامعه و منطقی است،‌ افزود: باید قبول کرد که وضعیت بودجه‌ای کشور به نحوی است که بیشتر از تدابیر دولت امکانپذیر نیست.

این نماینده مجلس بیان داشت: دولت در رابطه با درآمدهای نفتی با مطالعه و بررسی مبتنی برواقعیت بوده و به همین دلیل تحقق آن امکانپذیر خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به بحث تحریم‌ها و نتیجه مثبت مذاکرات ژنو اگر دولت بتواند با شیوه مدیریت قبلی وارد مذاکرات شود،‌ پیش‌بینی‌ها برآن است که وضعیت بهتری خواهیم داشت.

نکو خاطرنشان کرد: درآمدهای نفتی تاحدی واقعی پیش‌بینی شده است که حتی اگر وضعیت فعلی کماکان باقی‌بماند،‌ بازهم تحقق درآمدهای بودجه امکان‌پذیر خواهد بود.

انتهای‌پيام/

برچسب ها: منابع ، عمرانی ، مالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار