کارشناس "هواشناسی" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

"تهران" بارانی می شود/ "بارش" ها تا روز دوشنبه در اکثر مناطق کشور ادامه دارد

گودرزی گفت: فردا علاوه بر نواحی مرکز و جنوب کشور دامنه های بارش به جنوب شرق و شرق و با شدت کمتر به شمال شرق کشیده می شود و روز دوشنبه بارش ها محدود به نوار شرقی و جنوب شرق و دریای عمان می شود و همچنین سامانه بارشی بتدریج از بعدازظهر همین روز از مرزهای شرقی کشور خارج می شود.

فریبا گودرزی، کارشناس مستقر در سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای آینده گفت: امروز "شنبه 28 دی ماه 92" در سواحل غرب، جنوب غرب، مرکز، دامنه های مرکزی و جنوبی زاگرس و جنوب و جزایر خلیج فارس و با شدت کمتر در دامنه های جنوبی البرز بارش برف و باران رخ می دهد.

وی افزود: فردا علاوه بر نواحی مرکز و جنوب کشور دامنه های بارش به جنوب شرق و شرق و با شدت کمتر به شمال شرق کشیده می شود و روز دوشنبه بارش ها محدود به نوار شرقی و جنوب شرق و دریای عمان می شود و همچنین سامانه بارشی بتدریج از بعدازظهر همین روز از مرزهای شرقی کشور خارج می شود.


وی ادامه داد: امروز شدت بارش ها در استان های خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد و غرب فارس و فردا در هرمزگان و سیستان و بلوچستان خواهد بود که سبب آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها و اختلال در تردد جاده های کوهستانی این استان ها خواهد شد و امروز خلیج فارس و فردا دریای عمان و تنگه هرمز مواج خواهند بود.

کارشناس هواشناسی با اشاره به وضعیت آب و هوای تهران طی روزهای آینده گفت: وضعیت آب و هوای تهران امروز، ابري و بارش پراکنده، در اواخر وقت افزایش ابر و برای فردا، کمي ابري، در پاره ای نقاط مه صبحگاهي  و روز دوشنبه، کمي ابري، در پاره ای نقاط غبارصبحگاهي پیش بینی می شود.

وی افزود: بیشترین میزان بارش ها طی روز گذشته در جزیره خارک به میزان 34 میلیمتر، در بستان به میزان 33 میلیمتر و در لومار به میزان 29 میلیمتر و گرمترین مرکز استان طی 24 ساعت گذشته بندرعباس با دمای 24 درجه بالای صفر و شهرکرد با دمای 15 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان گزارش شده است .


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار