آیت‌الله‌اختری در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی:

جهان اسلام روزهای تلخی را سپری می‌کند/ ممکن است در میان شیعیان عده‌ای باشند که به فتنه‌ها دامن بزنند

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت با بیان اینکه جهان اسلام روزهای تلخی را سپری می‌کند، گفت: باید برابر فتواهایی که برای ایجاد اختلاف صادر شده ایستادگی کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، آیت الله محمد حسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت با حضور در بیست و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گفت: محوریت قرآن در حل و فصل مسائل اسلامی و جایگاهی که خداوند برای این کتاب آسمانی قرار داده، برای همگان واضح است.

وی افزود: خداوند قرآن را به عنوان محور، راهنما و کتاب هدایت خود برای ارشاد مردم قرار داده است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت تاکید کرد: قرآن آمده تا جامعه از ظلمت‌ها، تاریکی‌ها و بدبختی‌ها نجات یابد.

اختری با اشاره به نقش محوری قرآن برای پیشرفت مسلمانان در صدر اسلام تصریح کرد: باید دید چه شده است که امروز و پس  از 1435 سال جامعه‌ اسلامی دچار تشتت و تفرق شده است و چرا هر روز در گوشه و کنار عالم اسلامی افراد بیگناهی به شهادت می‌رسند.

وی افزود: روزهای بیسار تلخی در عالم اسلامی و آنان درحال تجربه‌ی تفرقه و تشتت هستند در حالی که خداوند برای مسلمانان جز برادری نخواسته است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت اظهار داشت: همان‌طور که خدا قرآن را محور قرار داده، ما مسلمانان، علما و اندیشمندان اسلامی باید قرآن را محور قرار دهیم و اگر اختلافی وجود دارد باید به قرآن عرضه شود.

وی در ادامه‌ی سخنان خود تاکید کرد: در زمانی که امت اسلامی واحد بود، سیاست مداران انگلیسی با پشتیبانی برخی شخصیت‌ها و عشایر بلاد بزرگ اسلامی را به کشورهای بزرگ اسلامی، به کشورهای کوچک متفرق کرده از همان روز اول نیز وهابیت تکفیری را به جان مسلمانان انداختند. 

اختری تصریح کرد: ما باید در برابر فتواهایی که برای ایجاد اختلاف صادر شده، حرام خدا را حلال می‌کند، و خوردن جگر انسان را که یک حیوان وحشی نیز حاضر به انجام آن نیست، مجاز می‌دانند، ایستادگی کنیم.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت افزود: این نه تنها فتنه گری از سوی یک عده خاص است، بلکه ممکن است در میان شیعیان نیز عده‌ای باشند که به فتنه دامن بزنند.

وی افزود: تلاش ما در مجمع تقلید این است که همه‌ی مذاهب اسلامی را به یکدیگر نزدیک کنیم.  
اختری تاکید کرد: باید با کسانی که با فتوا‌های خود مردم را به خاک و خون میکشند، و همچنین حامیان مالی و تسلیحاتی آن‌ها گفتگو کرده و قرآن را محور قرار دهیم.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت در پایان خاطرنشان کرد: امروز دشمنان ما از کمترین اختلاف میان مذاهب اسلامی سوء استفاده می‌کنند. در حالی که جمهوری اسلامی و رهبر عظیم الشان ما همواره برای وحدت سرمایه گذاری و تلاش کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اختری ، مجمع ، جهانی ، اهل ، بیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار