طرح جیره بندی آب شهر مشهد توسط آب و فاضلاب مشهد تدوین شده است که در صورت استمرار وضعیت کنونی بارش نزولات جوی و عدم تحقق صرفه جویی عملیاتی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در پنجمین جلسه ی ستاد تامین و توزیع آب شرب مشهد با بیان این مطلب گفت گفت: با توجه به این که از سال 85 تاکنون حق انشعاب ها علی رغم نرخ تورم تغییر نداشته است این تعرفه ها نیز به روز رسانی و به عنوان یک پیشنهاد به آب و فاضلاب کشور ارایه خواهد شد.

محمد حسن واحدی با اشاره به این که مشهد به دلیل کاهش بارندگی و افت سطح ذخایر آب زیزمینی با مشکل کمبود آب مواجه است، ادامه داد: در همین راستا و با هدف صرفه جویی در مصرف، تعرفه ی آب شرب نیز بررسی می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در ادامه ی جلسه به بررسی طرح بهینه سازی مصرف آب کشاورزی پرداخت و خاطرنشان کرد: از آن جا که 19 درصد محصولات و 61 درصد از سهم آب کشاورزی خراسان رضوی مربوط به دشت مشهد و چناران است، تدوین این طرح ضروری به نظر می رسید.

واحدی ارایه ی طرح یاد شده در جلسه ی ستاد مدیریت توزیع و تامین آب کشاورزی استان به ریاست معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری خراسان رضوی را مورد تاکید قرار داد و تصریح داشت: همچنین بایستی قبل از ارایه ی آن، برنامه های کوتاه، میان و بلندمدت جهت صرفه جویی مصرف آب کشاورزی بازنگری شود.

وی با بیان این که در راستای صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی انسداد چاه های غیرمجاز در دستور کار قرار دارد؛ ادامه داد: نصب کنتورهای حجمی، مقابله با اضافه برداشت آب کشاورزی و خرید چاه های جدید توسط آب منطقه ای از دیگر اقدامات قابل اجرا در این زمینه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: استفاده از پساب های تصفیه شده در دشت چناران از دیگر اقدامات اجرایی در راستای صرفه جویی آب کشاورزی است.

وی گفت: از صدا و سیما و دیگر رسانه های استان انتظار می رود، در جهت فرهنگ سازی و همراه کردن افکار عمومی تلاش کنند.

واحدی از انعقاد تفاهم نامه ی طرح اضطراری آب شهر مشهد میان استانداری خراسان رضوی، وزارت کشور و وزارت نیرو در آینده ی نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین وی از شرکت آب منطقه ای خواست تا طرح های نصب کنتور کارتی و تبدیل آب شهر مشهد به آب بهداشتی را مورد مطالعه قرار دهد.

برچسب ها: جیره بندی ، آب ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.