معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان گفت:50 درصد از دانش آموزان همدان زیر پوشش طرح کوشا ( ورزش و شادابی دانش آموزان ) قرار می گیرند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛عبدالله جعفری در نشست شورای آموزش و پرورش همدان افزود: در طرح کوشا که همان ورزش و شادابی در آموزش و پرورش است دانش آموزان در کلاس درس با هماهنگی و تشخیص معلمان خود به مدت سه دقیقه حرکات کششی انجام می‌دهند که این طرح به صورت آزمایشی در50 درصد مدارس اجرایی می‌شود.

وی اضافه کرد: این طرح با هدف فرهنگ سازی برای سلامت، رفع مشکلات ناشی از نشست‌های طولانی در مدارس ، کاهش اثرعادت بد نشستن ،گردش خون بهتر و تقویت تمرکز و یادگیری بیشتر برگزار می شود.

به گفته وی، در حال حاضر حدود 70 درصد از دانش آموزان استان همدان به ویژه دختران ناهنجاری های جسمانی دارند که ایجاد حرکات اصلاحی برای رفع این ناهنجاری است.

جعفری افزود: بر اساس تحقیقات ،میز و نیمکت های مدارس در حال حاضر استاندارد نیستند و نشست های طولانی بر این میز و نیمکت ها به مرور مشکلات زیادی را ایجاد می کند.

وی اظهار داشت: برای رفع مشکلات جسمانی دانش آموزان در سال گذشته طرح ساختار قامتی برای دانش آموزان سوم ابتدایی استان همدان اجرایی شد که 55 درصد و سه ماهه سال جاری نیز 30 درصد دانش زیر پوشش قرار گرفتند.

حدود 143 هزار دانش آموز در مدارس ابتدایی استان همدان به تحصیل اشتغال دارند./ز
برچسب ها: طرح کوشا ، اصلاح ، حرکات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.