رئیس دومین کنفرانس ملی کاربرد سامانه اطلاعات مکانی GIS گفت: تاکنون بیش از 150 مقاله به دبیرخانه علمی کنفرانس ارسال شده که 30درصد مقالات از مازندرن و 70درصد دیگر از خارج استان است.

حسین افضلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری در خصوص دومین کنفرانس ملی سامانه اطلاعات مکانی (GIS)که در روزهای شنبه و یکشنبه 10 ویازدهم اسفند ماه در متل بانک ملی شهرستان بابلسر یرگزار می شود افزود : این کنفرانس توسط انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران شاخه مازندران و با مشارکت وزارت نیرو ، شرکت توانیر ، شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان و شرکت توزیع برق مازندران و شرکت مدیریت تولید برق نکاء و ...برگزار می گردد.

وی ادامه داد : برق مازندران به عنوان پایلوت صنعت برق در اجرای سیستم GISصنعت برق کشور از سال 1383 طرح برداشت اطلاعات GIS را در سه بخش تولید، انتقال و توزیع در دستور کار قرار داد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان با بیان اینکه به منظور فرهنگ سازی مناسب در بخش GISصنعت برق مازندران تصمیم به برگزاری اولین کنفرانس ملی کاربرد GISدر صنعت برق گرفت که با موافقت وزارت نیرو و شرکت توانیر قرار گرفت بطوریکه این کنفرانس در آذر ماه 88برگزار شد.

مهندس افضلی ابراز داشت: استقبال چشمگیر همکاران در صنعت برق کشور و برنامه ریزی مناسب و عملکرد خوب صنعت برق مازندران در برگزاری اولین کنفرانس سال 88 موجی گردید میزبانی دومین کنفرانس نیز به مازندران واگذار شود و حتی ازطرف مدیران شرکت توانیر پیشنهاد استقرار دبیرخانه دائمی GIS در مازندران نیز داده شد.

رئیس دومین کنفرانس ملی کاربرد ساماانه اطلاعات مکانی GIS با بیان اینکه در دومین کنفرانس نمایشگاه جانبی نیز داریم خاطر نشان کرد: شرکتهای مشاوره ای ، پیمانکاری و تولیدکننده تجهیزات امادگی خود را جهت شرکت در نمایشگاه اعلام کردند بطوریکه بر طبق برنامه ریزی انجام شده 80غرفه نمایشگاهی دایر می باشد و در حدود یکهزار نفر اعم ازشرکت کننده ، مقاله دهنده و غرفه دار در این کنفرانس حضور خواهند داشت.

افضلی در خصوص وضعیت GIS در برق منطقه ای مازندران و گلستان گفت: در حال حاضر اطلاعات نیروگاه ها ،ایستگاههای انتقال مازندران، خطوط مازندران و گلستان ، اطلاعات شبکه مخابرات و فیبر نوری وارد سیستم GISشد بطوریکه به جهت اهمیت فوق العاده بهنگام سازی اطلاعات ، فرآیند بروز سازی اطلاعات توسط کمیته تخصصی GIS مازندران تدوین و جهت ابلاغ به واحد های ذیربط ابلاغ گردید./ز

برچسب ها: ارسال ، مقاله ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.