دستیار عالی فرمانده معظم کل قوا در امور نظامی با اشاره به این که یک کشور را انسان های خردمند اداره کرده و جنگ را نیز فرماندهان شجاع و خردمند جلو می برند گفت: فرماندهان سپاه درطرح ریزی عملیات دارای قدرت طرح ریزی و خردمندی بودند که با پشتیبانی هوایی توپخانه و پدافتد ارتش قهرمان انجام می شد؛ گوهرها و جواهرات این جنگ نیز بسیجیان ما بودند و هر کس در ایران نفس می کشد و مسئولیتی دارد مدیون خون شهدا و جانبازی 300 هزار جانباز و فداکاری 40 هزار آزاده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران سردار سرلشکر یحیی صفوی دستیار عالی ومشاور فرمانده معظم کل قوا در امورنظامی در مراسم دومین سالگرد شهادت سردار بی ادعا و جانباز سرافراز حاج احمد سیاف زاده مسئول طرح و عملیات قرارگاه کربلا در دوران دفاع مقدس و فرمانده دوره فرماندهی و ستا(دافوس) سپاه که در باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت برگزار شد اظهار داشت: در دومین سالگرد عروج شهادت گونه حاج احمد سیاف زاده دور هم جمع شده ایم تا از او سخن بگوییم.

وی افزود: این بنده حقیر جامانده از غافله شهیدان اگر بخواهم این سردار پر افتخار اسلام و ایران را در یک جمله خلاصه کنم باید بگویم سرداری مومن، شجاع، مخلص، خوش اخلاق و خردمند بود.

سرلشکر صفوی تصریح کرد: سیاف زاده قوت ایمان داشت و قوت ایمانش را از نمازهایش گرفته بود که بسیار زیبا نماز می خواند.

وی گفت: او با قرآن مانوس بود و قلبش به نور عشق و معرفت حضرت رسول الله(ص) و عطرت ایشان و علی الخصوص امام حسین(ع) سرشار بود و حقیقتا خادم الحسین(ع) بود.

دستیار عالی و مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور نظامی اظهار داشت: سیاف زاده شجاعتش رادر جبهه های نبرد نشان داد.

وی تصریح کرد: انسان های ترسو هیچ گاه به جبهه نیامدند خودشان و زن و فرزندشان از ایران فرار کردند تا مبادا آسیبی ببینند و بداند که در خارج فرزندانشان به مواد مخدر و هرویین و بلایای دیگر گرفتار شدند.

سرلشکر صفوی گفت: آن هایی هم که به جبهه آمدند عده ای بسیاری در عقب بودند و عده قلیلی به خط مقدم جبهه ها می آمدند در جایی که شهادت قطعی بود.

وی افزود: سیاف زاده اگر چه مسئول عملیات قرارگاه کربلا بود و فرمانده ایشان حاج احمد غلامپور در این جا حضور دارند تصریح می کنند که وقتی عملیات شروع می شد قرارگاه را رها می کرد و به خط مقدم جبهه می رفت.

وی اظهار داشت: من ایشان را در فاو و کربلای 5 شناختم که نمی دانید چه بود در شلمچه خدا می داند از آسمان و زمین گلوله می بارید و متر به متر زمین از گلوله و بمباران و خمپاره کاتیوشا سیاه بود و حتی قوطی های کنسرو رزمندگان ترکش می خورد.

دستیار عالی ومشاور فرمانده کل قوا در امور نظامی گفت: سیاف زاده را در آن لحظات می دیدم که با چهره ای آرام و سکینه قلب انگار نه انگار که از آسمان گلوله می بارید او از شهادت در راه خدا نمی ترسید و بارها ترکش خورد.

وی افزود: از سال 61 که او مسئول عملیات در آزادی خرمشهر در قرارگاه کربلا بود تا سال 69 که نیروهای سازمان ملل (یون) را در مرزهای ایران و عراق توجیه می کردیکسره در جبهه ها حضور داشت.

سرلشکر صفوی اظهار داشت: در فاو همان شب اول که عملیات شروع شد من فرمانده نیروی زمینی سپاه بودم که از رودخانه اروند عبور کردیم و سیاف زاده و غلامپور هم حضور داشتند.

وی افزود: در سه روز اول عملیات که از 20 بهمن ساعت 10 و 20 دقیقه شب آغاز شد عراقی ها نفهمیدند که می خواهیم فاو را بگیریم و این قدرت عقلانیت فرماندهان سپاه را می رساند.

سرلشکر صفوی گفت: علت غافلگیری عراقی ها حفاظت اطلاعات ما و این بود که عملیات ارتش از شلمچه تا کوشک و هم چنین عملیات قرارگاه نجف سپاه به فرماندهی سردار جعفری در جزیره ام الرصاص انجام می شد و عراقی ها تصور می کردند عملیات اصلی همین هاست.

وی افزود: در این سه روز که آن ها فرصت پیدا نکردند در فاو 300 بمب صوتی انداختند و بمب های شیمیایی بود ما 17 هزار مجروح شیمایی از فاو تخلیه کردیم.

سرلشکر صفوی افزود: من به عنوان فرمانده نیروی زمینی سپاه خودم در آن جا حضور داشتم و این صحنه ها را دیدم.

وی تصریح کرد: سیاف زاده از همان روزهای اول در آن جا بود و به اتفاق همدیگر مجروحان را که با پلک های از چشم درآمده و پوست های متورم با آمبولانس به بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) می بردیم.

دستیار عالی مشاور فرمانده کل قوا در امور نظامی گفت: حتی در کنار رودخانه بهمن شیر بمب شیمایی زدند و در بیمارستان حضرت زهرا نیز بمب 500 پوندی زدند و آن جا را شیمایی کردند که ما در آن جا دیوار سه لایه خاک بتونی زده بودیم.

وی افزود: پزشکانی در آن بیمارستان بودند که 72 ساعت سرپا عمل جراحی می کردند و حتی یکی از آن ها از خستگی مفرط بیهوش شد.

سرلشکر صفوی گفت: سیاف زاده در جبهه ها شجاعت داشت جنگ خیلی وحشتناک است انسان مرگ را در  چند قدمی خود می بیند سیاف زاده با اخلاص و بی ادعا بود و به دنبال نام و نان نبود.

وی افزود: سیاف زاده به خاطر شجاعتش مدال شجاعت را از دست فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای گرفت و هم چنین وی بسیار خوش اخلاق بود زیرا خوش اخلاقی نیمی از عقل است و انسان های تندخو عقلشان سالم نیست.

سرلشکر صفوی تصریح کرد: من خودم در زمانی که فرمانده کل سپاه بودم حکم ایشان را برای فرماندهی دافوس دادم وانصافا دارای قدرت آموزشی بسیاری بود ولی فارغ التحصیل دانشگاه تهران و بسیار خردمند بود.

وی افزود: یک کشور را انسان های خردمند اداره می کنند و انسان های بی عقل و دروغگو و مستبد رای ولو این که افرادی پرکار باشند مملکت را خراب می کنند و شما بگردید و ببینید که چه کسانی این گونه بودند!

سرلشکر صفوی گفت: جنگ را نیز انسان های خردمند جلو می بردند در عملیات فاو 6 ماه طرح ریزی عملیات بود عکس برداری هوایی می شد و غواص ها می رفتند و خاک دشمن را بررسی می کردند تا ببینند یک تانک 45 تنی می تواند در آن شرایط به کار گرفته شود.

وی افزود: یکی از غواص ها می گفت در نیزارها با لباس غواصی گرفتار شده بودم که یک گراز به سراغم آمد و با پوزه به من می زد در آن جا می گفتم که هر چه مفاتیح الجنان و قرآن و دعای ائمه و حضرت ابوالفضل و این ها را می دانستم خواندم تا از گزند این گراز رها شوم  و همین طور هم شد.

وی اظهار داشت: در فاو قدرت طرح ریزی فرماندهان خردمند بود وعملیات کربلای 5 با طرح ریزی سپاهیان و پاسداران انجام می شد و هم چنین ارتش قهرمان شهید بزرگوار عباس بابایی یک بسیجی واقعی، پشتیبانی هوایی می کرد و توپخانه و پدافند ارتش نیز پشتیبانی می کردند و ما توانستیم 70 هزار نیرو را از اروند رود عبور دهیم.

سرلشکر صفوی با اشاره به ارتشبد اصلان بیک فرمانده ارتش پاکستان که به دعوت سپاه به ایران آمده بود گفت: این ارتشبد سوال کرد که فاو را چگونه گرفتید وشهید سیاف زاده به او توضیح می داد و هر سوالی که ارتشبد می کرد به خوبی جواب می داد به همراه این ارتشبد که خودش ژنرال 4 ستاره بود 3سپهبد و 2 سرلشکر حضور داشتند.

وی افزود: البته ما در آن زمان این درجه ها را نداشتیم و امروز هم زیاد از این درجه ها خوشمان نمی آید اما مقررات و قوانین این طور است و بدانید که زیاد دلمان به این درجه ها خوش نیست.

سرلشکر صفوی گفت: ارتشبد پاکستانی وقتی که سیاف زاده گفت 200، 300 تانک را از عراقی ها گرفتیم تعجب کرد وی به در و دیوار شهر آبادان توجه می کرد و سوال کرد که آیا مردم آبادان مانده بودند یا نه که به او گفتیم قسمت اعظم مردم مانده بودند.

دستیار عالی و مشاور فرمانده کل قوا در امور نظامی اظهار داشت: سیاف زاده و فرماندهان شجاعی مانند مهدی باکری و حسین خرازی در طرح ریزی عملیات فرماندهانی بسیار خردمند بودند در شرایطی که فرماندهان عراقی دو بار آن ها سن داشتند و کسانی مانند من و آقا محسن و جعفر اسدی و شوشتری پیرمردهای فرماندهان سپاه بودیم!

وی افزود: عزیزان فرماندهان ارتش نیز همین طور سنشان از ما بالاتر بود و از برخی کارهای ما نگران می شدند البته ما الان می فهمیم زیرا انسان هر چه قدر پیرتر می شود علاقه شان به دنیا بیشتر می شود.

سرلشکر صفوی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند این "جنگ یک گنج است" حال باید ببینیم می توانیم این گنج را حفظ کنیم گوهرها و جواهرات این جنگ بسیجیان ما بودند که با نفس حق امام دلاور مردان ارتشی، بسیجی، سپاهی و جهاد سازندگی را به رقم زدن این حماسه بزرگ که همیشه افتخار اسلام و ایران است رهنمون کرد.

دستیار عالی و مشاور کل فرمانده قوا در امور نظامی گفت: تاریخ جنگ های ایران را مطالعه کردم هیچ جنگی به مانند هشت سال دفاع مقدس ما نبود در صدر اسلام مسلمانان، پیامبر(ص) را می دیدند و در جنگ ما بسیجیان ما نایب امام زمان(عج) را می دیدند.

وی افزود:  مادران، همسران و فرزندان شهدا افتخار ما هستند در حالی که در دانشگاه رویشان نمی شود بگویند ما فرزند شهید هستیم زیرا متاسفانه این طور جا افتاده که بگویند فرزند شهید یعنی سهمیه.

سرلشکر صفوی گفت: هر کس در ایران نفس می کشد و شغل و مسئولیتی دارد مدیون خون شهداست و جانبازی 300 هزار جانباز و فداکاری 40 هزار آزاده است. آزادگانی که چندین و چند سال و بعضا از زمان قائله کردستان آزادگی داشته اند.

دستیار عالی فرمانده کل قوا در امور نظامی اظهار داشت: امیدواریم خداوند دست استکبار را از بلاد اسلامی فلسطین و بحرین و سوریه و افغانستان مظلوم کوتاه کند و ما را تا آخر وفادار به ولایت فقیه و انقلاب اسلامی و مردم ایران نگه دارد.

وی افزود: ما پاسداران عهد و پیمانی با خداوند و امام و مقام معظم رهبری بسته ایم که دست از ولایت فقیه برنداریم و تا جان داریم از این حکومت دفاع کنیم.

سرلشکر صفوی خاطر نشان کرد: من موقعی که پاسدار شدم 26 سالم بود و آن زمان می فهمیدم که کجا می آیم و الان هم تا اندازه ای همان را می فهمم لذا ما تا آخر خود را خادم مردم و پاسدارانی برای دفاع از اسلام و انقلاب و ایران می دانیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار