"احسان عرفانی" گفت: هزینه اجرای دکور نمایش ما را تهیه کننده پرداخت کرد در غیر اینصورت با کمک هزینه‌ی اعلام شده از سوی جشنواره این کار غیر ممکن بود.

"احسان عرفانی" کارگردان نمایش "در باب تفریحات سالم وغیر سالم" در گفتگو با خبرنگار حوزه‌ی تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: این متن حدود چهار دفعه بازنویسی شد و این نمایشگاه را بر اساس تصویر شکل گرفته در ناخودآگاهم به نگارش در آوردم.  

وی ادامه داد: این اثر را به دلیل تعصب خودم نسبت به متن با فریبرز کریمی به طور مشترک کارگردانی کردم زیرا متن را براساس خاطره‌ی خودم به نگارش درآورده بودم واز آنجایی هم که آنقدر باتجربه نبودم وسعی در کنار گذاشتن تعصباتم هم داشتم وی را در کار باخود شریک کردم تا علاوه بر همه‌ی این موارد کریمی از بیرون به متن و کار توجه کند.  

این کارگردان افزود: درباره‌ی تصویرها و جنس بازی‌ها تلاش کردیم تا کاری یکدست را به مخاطب ارائه دهیم.   
 
عرفانی عنوان کرد: به طور مسلم در کارگردانی من نقطه ضعف‌هایی مثل اهمیت ندادنم به صحنه را دارم که کریمی به این مسائل بسیار اهمیت می‌دهد.  

این کارگردان ادامه داد: شرایط جشنواره به گونه‌ای رقم خورد که گروه ما در سومین روز از جشنواره به اجرا رود ودکور کار آماده شود و بازیگران وقت تمرین در صحنه را از دست بدهند.  

وی درباره‌ی جنس بازی‌ها بیان کرد: بازی‌ها بنا بود بیرونی اجرا شود و هر احساس درونی را بر روی فرم‌های بدنی نشان دهند که البته به خاطر عجله در جشنواره‌ی تئاتر بعضی قسمت‌ها درست اجرا نشد.  

عرفانی تصریح کرد: روند هدایت بازیگرها و پروسه‌ی بازبینی‌های مداوم، به گروه اجازه نداد دقیقا به هدف مورد نظر خود برسند.  

وی در نقد جشنواره بیان کرد: در حال حاضر چند روز از جشنواره می‌گذرد و اصلی‌ترین مسئله، مسئله‌ی مالی است و تا جایی که اطلاع دارم خیلی‌ها با این معضل درگیر هستند.  

عرفانی افزود: برای اجرای دکور، گروه از هزینه‌ی شخصی خود خرج کرده و وقتی در جشنواره اعلام می‌شود که کمک هزینه‌ای به گروه تعلق می‌گیرد توقع به وجود می‌‌آید.
 
این کارگردان ادامه داد: گروه ما دارای تهیه کننده بود و این هزینه‌ها را وی پرداخت کرد در غیر این صورت با کمک هزینه‌ی جشنواره این کار غیر ممکن بود.   
 
وی اظهار داشت: برای گروه مهم‌ترین قضیه اجرای عموم است که جشنواره باید برای اجرای عموم این کارها راهی پیدا کند. 
 
به جرات کیفیت کارهای نسل نو نه تنها با کارهای حرفه‌ای جشنواره برابری دارد بلکه نسبت به بعضی از این کارها هم بهتر است.  

وی خاطر نشان کرد: تمام دغدغه‌ی گروه برای کاری که زحمت کشیده‌اند گرفتن اجرای عموم است در غیر این صورت کار به هیچ دردی نمی‌خورد و این دو اجرا برای ما رزومه نمی‌شود و کار در اجرای عموم شکل گرفته و پخته‌تر می‌شود.   
 
انتهای پیام/اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار