رییس اداره راه و شهرسازی خرمشهر گفت: با تکمیل کمربندی اتصالی بین جاده امام صادق(ع) و جاده قدیم خرمشهر، ترانزیت کامیون های ایرانی از مرز شلمچه به عراق ساماندهی می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ ˈهاشم بالدیˈ از اختصاص 16 میلیارد ریال برای تکمیل این کمربندی و نیز ورودی جاده خرمشهر از سمت اهواز خبر داد و افزود: کمربندی مزبور به طول شش کیلومتر و 200 متر است و عمده اعتبار پیش بینی شده برای تکمیل ورودی جاده خرمشهر که ادامه مسیر کمربندی است، هزینه می شود.

وی گفت: از سال گذشته تاکنون در یک کیلومتر و 600 متر از این مسیر عملیات خاکریزی، زیرسازی و روسازی به غیر از لایه اساس و آسفالت به عرض 15 تا 16 متر و ارتفاع دو و نیم تا سه متر انجام شده است.

بالدی افزود: برای ترانزیت به مرز شلمچه اتصالی از سمت آبادان راهی به جز عبور از داخل شهر خرمشهر وجود ندارد که با تکمیل کمربندی مورد اشاره کامیون ها و تریلی های ترانزیتی که هم اینک باعث مشکلات ترافیکی در محدوده شهری می شوند بدون ورود به داخل شهر از سمت جاده امام صادق(ع) به سمت شلمچه عازم خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: در چارچوب این اقدام در بلند مدت نیز شلمچه از طریق کمربندی مزبور به آبادان و ماهشهر متصل خواهد شد.

بالدی گفت: هم اینک روزانه یک هزار دستگاه کامیون و تریلی برای عزیمت به مرز شلمچه از داخل شهر خرمشهر عبور می کنند که باعث ایجاد اختلال در تردد دیگر وسایط نقلیه و نیز مزاحمت افراد شده است.

وی افزود: این کامیون ها بار خود را با ورود به خرمشهر در بارانداز تخلیه و از آن سو نیز عراقی ها بارگیری می کنند.

بالدی مدت زمان پیش بینی شده برای تکمیل این کمربندی را یک سال اعلام کرد و گفت: جاده امام صادق(ع) در زمان جنگ تحمیلی ساخته شده و جوابگوی این تعداد تردد نیست که با تکمیل کمربندی مزبور این جاده هم از ترانزیت خارج می شود.

وی گفت: بزرگترین مساله برای تکمیل کمربندی و بهره برداری آن ساخت دو پل یکی روی رودخانه کارون و دیگری روی کانال ژیان است./ش
برچسب ها: ترانزیت ، شلمچه ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.