حادثه و رویداد اتفاق های بد هیچ گاه خبر نمی کند و در این شرایط حفظ خونسردی و بررسی وضعیت بیمار ضروری ترین کاری است که باید انجام دهید.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ اگر فردی دچار شکستگی بر اثر تصادف و حادثه شد نباید او را به هیچ وجه جابجا کنید بلکه تنها کاری که باید انجام دهید این است که با آب سرد سر و صورت او را نمناک و خیس کنید زیرا این کار باعث آرامش و پایین اوردن "ضربان قلب "او می شود و از غش کردن او جلوگیری می کند. 

بررسی ها نشان می دهند اگر فرد دچار حادثه ای ناگهانی در چشم هایش شد باید سریعا ناحیه چشم او را با پارچه ای تیره بپوشانید و سریعا به اورژانس منتقل کنید.

اگر یکی از اطرافیانتان ناگهان در جلوی چشم هایتان از هوش رفت باید با ماساژ قلب او با کف دستتان و به آرامی او را از خطرات احتمالی نجات دهید و تا رسیدن اورژانس نباید دور و اطراف او را شلوغ کنید اکسیژن به او منتقل کنید و با آب یخ لب های او را مرطوب کنید و از جیغ زدن و هر گونه سر و صدا جدا خودداری کنید. 

نتایج مطالعات نشان می دهند وجود درد، احساس سنگيني و فشار در "قفسه سينه" در حالتي كه با سوزش در ناحيه پشت همراه باشد از جمله مواردي است كه احتمال اختلال و درد با منشاء قلبي را به همراه دارد و بايد فورا اورژانس را خبر كرد يا بيمار را به اورژانس رساند. 

انتهای پیام/
برچسب ها: اورژانس ، کلینیک ، باشگاه ، قلب ، هوش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۳۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
آخه این امکاناتو از کجا بیاره
آخرین اخبار