نماینده ملکان در مجلس در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۹۳ گفت: بی‌عدالتی، عدم رعایت شاخص‌ها و همچنین جریان شبه رانتی در تنظیم بودجه از دلایل مخالفت بنده با بودجه سال ۹۳ است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ شهروز افخمی نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز بهارستان در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۹۳ کل کشور اظهار داشت: مطالبم را با تکیه بر اصل ۴۸ قانون اساسی و ماده ۱۸۰ قانون برنامه پنجم توسعه ارائه می‌کنم.  
 
وی ادامه داد: اصل ۴۸ قانون اساسی تصریح دارد در بهره برداری از منابع طبیعی و استفاده از درآمدهای ملی در سطح استان‌ها و توزیع فعالیت‌های اقتصادی میان استان‌ها و مناطق مختلف کشور باید تبعیضی در کار نباشد، به طوری که هر منطقه فراخور نیاز‌ها و استعداد رشد خود، سرمایه و امکانات لازم را در دسترس داشته باشد.  
 
این عضو کمیسیون اجتماعی همچنین به ماده ۱۸۰ قانون برنامه پنجم توسعه اشاره کرد و گفت: در راستای تحقق اصل ۴۸ قانون اساسی این ماده نیز تصریح دارد، سیاست‌های کلی جهت وصول به اهداف چشم انداز و به منظور استفاده متناسب از امکانات کشور و توزیع عادلانه و رفع تبعیض و ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه یافته و تحقق پیشرفت و عدالت دولت مکلف است در توزیع منابع عمومی و یارانه سود تسهیلات به نحوی عمل نماید که فاصله شاخص برخورداری شهرستان‌های با کمتر از سطح متوسط کشور در پایان برنامه چهارم در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زیربنایی و امنیتی در هر سال برنامه، حداقل ۱۰ درصد به سطح یادشده نزدیک شود.  
 
نمانیده مردم ملکان با بیان اینکه جریان شبه رانتی در تنظیم بودجه به چشم می‌خورد گفت: تبعیض، بی‌عدالتی و عدم رعایت شاخص‌ها دلیل مخالفت بنده با کلیات بودجه ۹۳ است.  
 
وی با بیان اینکه تنظیم لایحه بودجه امانت مجلس در کمیسیون تلفیق است، گفت: اعتباراتی که برای یک استان قائل شده‌اند متناسب با اعتباراتی که برای یک شهرستان کوچک از آن استان قائل شدند، هم وزن نیست، لذا موضوع عدالت در تنظیم لایحه بودجه پیشنهادی دولت رعایت نشده است.
 
عضو کمیسیون اجتماعی تصریح کرد: عدم توجه به مسئله اشتغال و همچنین عدم تعیین تکلیف بدهی‌های دولت به پیمانکاران و پیش بینی ۴۸ هزار میلیارد تومانی درآمد دولت از درآمدهای عمومی، مالیاتی و نفت منطبق با واقعیت نیست.

انتهای پیام/
برچسب ها: نماینده ، ملکان ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار