امام جمعه شهرستان نیر گفت: اقدام تعدادی از متولیان حوزه گردشگری در شهرستان نیر نه تنها مایه تعجب است بلکه یأسف‌آور به نظر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی دیروز در کارگروه گردشگری شهرستان نیر اظهار داشت: سال‌هاست که مردم این منطقه منتظر تکمیل طرحهای ساماندهی آب‌گرم‌های متنوع این شهرستان هستند اما مسئولان امر فقط به وعده دادن‌ها اکتفا کرده و هیچ حرکتی را برای ساماندهی در این آب‌های گرم انجام ندادند به طوریکه آب‌گرم سقزچی سال‌هاست که بلاتکلیف به حال خود رها شده و نسبت به تعیین تکلیف آن اقدامی نمی‌شود.

وی گفت:‌ به جای اینکه متولیان حوزه گردشگری با جذب سرمایه‌گذاران به ایجاد واحدهای سودآور و بهره‌برداری درست از این منابع اقدام کرده و مشکل بیکاری در این منطقه را درمان کنند به اشکال مختلف سعی می‌کنند در این مسیر اختلال ایجاد کرده و زمینه ناامیدی و یأس را فراهم آورند که این حرکت‌ها باید با دخالت استاندار اردبیل به نقطه پایانی برسد.

مقدسی در ادامه خاطر نشان کرد: سال‌هاست که گردشگری نیر به حرز می‌رود و هیچ بهره‌برداری مکفی از آن صورت نمی‌گیرد در حالی که عامل اصلی در این مسیر تنگ‌نظری‌ها و بی‌توجهی‌ها به توانمندی‌ها و قابلیت‌های استان است که به معنای واقعی دچار مشکلات و نارسایی‌ها شده است.

امام جمعه شهرستان نیر ادعای مسئولان و متولیان گردشگری را مأیوس‌کننده و در حقیقت یک سنگ‌اندازی واقعی در مسیر توسعه صنعت گردشگری برشمرد و افزود: برخی از متولیان با دادن شعارهای متفاوت و ارقام نجومی سعی در فخرفروشی برای اجرای طرح‌هایی می‌کنند که هیچ وقت رنگ واقعیت به خود نمی‌گیرد در حالی که باید طرح‌های معقول و عملیاتی مد نظر قرار گیرد چرا که از قدیم گفته‌اند سنگ بزرگ نشانه نزدن است.

مقدسی با اشاره به اینکه بسیاری از وعده‌ها در دولت گذشته عملیاتی نشده و در چند ماهه اخیر دولت یازدهم مسئولان توجهی به این حوزه نکردند، ادامه داد: سرمایه‌گذاری که برای عمران و آبادانی آب‌های گرم منطقه راغب شود به دنبال سنگ‌اندازی مسئولان و بروکراسی‌های اداری پا به فرار گذاشته و امکان اجرای طرح وجود ندارد که باید مشکلات و نارسایی‌ها در این زمینه برطرف شود.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: نیر ، متولیان ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.