استاندار میسان عراق گفت: هدف اصلی ما بیشتر شدن تعاملات بین شهرستان های دو کشور است و باید برای مصوبات، کمیته مشترک پی گیری داشته باشیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ علی دوایی لازم شامگاه گذشته در سفری که با هیئت و مشاوران کشاورزی، عمران و شهری و آب، به استان خوزستان داشت، در جمع مسئولان این استان اظهار کرد: فرصت پیش آمده در سفر به استان خوزستان برای امضاء تفاهم نامه و همکاری های جدید و سازنده بسیار مفید است و باید در این راستا حرکت خود را ادامه و گسترش دهیم.

وی افزود: شهرستان میسان مانند استان خوزستان در زمان طاغوت و رژیم سابق در محرومیت قرار داشته است و پس از سرنگونی رژیم، فرزندان شهرستان میسان همت گماشتند و در جهت آبادی آن تلاش کردند و به جاهای خوبی نیز رسیده اند ولی با این حال ما خواستار این هستیم که از تجربیات ایران و به ویژه استان خوزستان برای توسعه بیشتر در عرصه های امنیتی و خدماتی استفاده کنیم.

استاندار میسان اظهار کرد: فکر می کنم استان خوزستان و شهرستان میسان تشابهات زیادی دارند و هر دو از رژیم سابق زجرهای بسیاری کشیده اند به همین دلیل باید از مردم آنها به نحوی که لایق آن هستند تقدیر و از تلاش های آنان سپاس گذاری بشود.

دوایی لازم ضمن دعوت رسمی از استادار خوزستان برای سفر به میسان خاطر نشان کرد: علاقه قلبی ما برای روابط خوب مشخص و محرز است در سفر به ایران و خوزستان ما تاکنون تفاهم نامه ها و صورت جلسه های مختلفی را با هم داشتیم و همراه آوردن این هیئت متخصص در این سفر که سفر دوم من و هیئت عالی ام به استان خوزستان است نشان دهنده تصمیم جدی و واقعی ما در جهت گسترش ارتباطاتمان با خوزستان است.

وی اظهار کرد: هدف اصلی ما بیشتر شدن تعاملات بین شهرستان های دو کشور است و باید برای پی گیری مصوبات کمیته مشترک پی گیری داشته باشیم.

استاندار میسان عنوان کرد: در استان میسان خدمات زیاد و پروژه های بزرگ و مهمی در حال انجام هستند و من به عنوان استاندار میسان عراق، از تجار، شرکت های تجاری و پیمانکاران ایران و خوزستان دعوت رسمی می کنم که برای سرمایه گذاری در شهرستان میسان اقدام کنند و ما تا آنجا که توان داریم زمینه را برای کارهای تجاری آنان تسهیل خواهیم کرد.

دوایی لازم ادامه داد: سفر آقای مهندس قاسمی مشاور عالی رییس جمهور به میسان علاقه دو جانبه ما را برای گسترش ارتباطات نشان می دهد.

وی خاطر نشان کرد: بعد از پایان این سفر 3 روزه و انجام بازدید های مخصوص تفاهم نامه ها را مرور و در صورت لزوم کار گروه های جدیدی را به آنان اضافه خواهیم کرد.

استاندار میسان تصریح کرد: تفاهم نامه های امضا شده در عرصه های کشاورزی، صنعت، پزشکی، ورزش، صادرات، خدمات فنی مهندسی و مسائل فرهنگی است.

 


برچسب ها: تعامل ، خوزستان ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.