"ژانگو سن" مدیر تئاترKVC بروکسل از بلژیک، "بریژیت فورل" مدیر فست اشپل هاوس فنتپلتن از اتریش و "آنه میکه کرونتیس" مدیر برنامه جشنواره هلند با معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کردند.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سی‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، این سه مهمان خارجی سی‌و‌دومین جشنواره بی‌المللی تئاتر فجر عصر سه‌شنبه هشتم بهمن در دیدار با معاون امور هنری خواستار همکاری بیش‌تر برای تبادل گروه‌های هنری و حضور هنرمندان ایرانی در فستیوال‌های خود شدند.

علی مرادخانی در این دیدار با بیان این‌که پیش از این تبادل بین گروه‌های هنری ایرانی و سن پولتن وجود داشته است گفت: پیش از این از سن پولتن یک ارکستر برای اجرا در تالار وحدت دعوت شده بود، همچنین هنرمندان ایرانی بسیاری مانند لوریس چکناواریان و نادر مشایخی نیز در این سالن اجرای
برنامه داشته‌اند.

او به جشنواره‌های تئاتر مختلف در استان‌های کشور اشاره کرد: مایل هستیم تبادلات فرهنگی با گروه‌های تئاتر خارجی داشته باشیم و در جشنواره‌های مختلف مانند تئاتر عروسکی یا جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان که پیش از این نیز گروه‌های اروپایی در آن شرکت داشتند، همکاری کنیم. ما
علاقه‌مند به همکاری پایدار با گروه‌های هنری در دنیا هستیم. زمینه‌های مختلف همکاری دو طرف را بررسی و پیشنهادات خود را اعلام کنید تا در این زمینه برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

در ادامه این دیدار مجید سرسنگی مدیر خانه هنرمندان نیز با اشاره به سابقه همکاری‌ها و روابط خوب تئاتر ایران با جشنواره‌های تئاتری در دنیا اظهار داشت: پیش از این در ایران با کشورهایی مانند استرالیا، آلمان، بولیوی و سوئیس همکاری‌هایی در زمینه تئاتر بوده و این قابلیت برای ارتباطات بیش‌تر با جشنواره‌ها و سازمان‌های تئاتری شما وجود دارد.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار