نماینده مردم بابل و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از نهایی شدن فاز اول خط انتقال 49 کیلومتری آب شرب گوارا از سد آیت الله صالحی مازندرانی (البرز) به شهرستان بابل تا پایان سال 92 خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، حسین نیازآذری : با توجه به اینکه شهرستان 500 هزار نفری بابل از کمبود آب شرب شهری رنج می برد تمهیدات فراوانی اتخاذ کرده ایم تا آب رسانی به شهرهای گروه الف و به ویژه شهرستان بابل با سرعت بیشتری صورت پذیرد.

وی افزود: بدین منظور جلسات کارشناسی متعددی در سطح استانی و ملی برگزار شد تا ضمن تأمین منابع، موانع پیش رو برداشته شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 92 در همین زمینه خاطرنشان ساخت: با تلاش فراوان ردیف اعتباری حدود 400 میلیارد ریالی در بودجه 92 و 93 برای اجرای سریع این پروژه حیاتی تصویب گردید و علی رغم کمبود بودجه ای تلاش گردید روند احداث خط انتقال و ساخت تصویه خانه متوقف نگردد.

نماینده بابل در خانه ملت با اشاره به اینکه تا پایان سال 92 و پس از اتصال خط انتقال به تصویه خانه اضطراری فیلتر شنی طلوت بیش از 250 تا 300 لیتر در ثانیه آب وارد شبکه می شود ابراز امیدواری کرد با اتمام کامل پروژه شهرستان بابل صاحب گواراترین آب شرب در سطح کشور شود.

عضو مجمع نمایندگان مردم مازندران در بهارستان با تأکید بر اینکه کمبود آب شرب یکی از مشکلات اساسی استان مازندران به خصوص شهرستان بابل است، گفت: همواره دغدغه ام تلاش برای رفع این مشکل بوده و در این زمینه از تمام تجارب فنی و کارشناسی و همچنین فرصت های قانونی بهره گرفتم تا معضل چندین ساله مردم بابل برطرف شود و انشاالله به زودی این مهم عملیاتی خواهد شد.

نیازآذری در ادامه افزود: با ساخت تصویه خانه اصلی 1.5 متر مکعب در ثانیه در منطقه درونکلای بابل و احداث یک منبع ذخیره 20 هزار متر مکعبی در بابل و 2 هزار متر مکعبی در مرزیکلای بابلکنار مشکل آب شرب بابل برای سال های متمادی برطرف می شود.

نیازآذری این پروژه را یکی از اصلی ترین و مهم ترین مطالبات به حق مردم بابل دانست./ش ک


برچسب ها: خط ، سد ، بابل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.