معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی از افتتاح 21 هزار و 100 واحد مسکن مهر استان به مناسبت دهه ی فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،محمدحسن واحدی در صد و پانزدهمین جلسه ی شورای مسکن استان با بیان این خبر گفت: از این تعداد 15 هزار واحد مربوط به شهرهای بالای 25 هزار نفر، چهار هزار و 400 واحد مربوط به گلبهار و 700 مورد نیز در شهر جدید بینالود افتتاح خواهد شد.

وی پیشرفت فیزیکی مسکن مهر استان را 78.83 درصد عنوان و خاطرنشان کرد: پیشرفت فیزیکی در مورد واحدهای بالای 25 هزار نفر 82.44 درصد، زیر 25 هزار نفر 83.67 درصد و مجموع شهرهای جدید 72.16 درصد بوده است که مقدار پیشرفت نسبت به جلسه ی گذشته شورا نیم درصد می باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در ادامه به بررسی چگونگی فروش مسکن مهر پرداخت و تصریح داشت: امکان خرید و فروش در مورد پروژه های تمام شده که دفترچه ی اقساط آن ها صادر شده است امکانپذیر می باشد.

واحدی ادامه داد: فروشنده و خریدار مسکن مهر با مراجعه به یکی از ادارات سه گانه ی راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و شرکت عمران و توسعه ی شهر جدید نامه ی تایید واجد شرایط بودن خود را دریافت و سایر اقدامات مربوطه را انجام خواهند داد.

وی با اشاره به وضعیت متقاضیانی که شرایط لازم را ندارند گفت: این دسته از افراد بایستی تا 10 درصد مبلغ مسکن با بانک تسویه حساب کنند تا امکان نقل و انتقال برای آن ها فراهم شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی از اداره کل راه و شهرسازی خواست تا روند کامل نقل و انتقال مسکن مهر را به صورت یک الگوریتم تهیه و به تمامی بانک های عامل، تعاونی ها و شهرهای جدید جهت اطلاع شهروندان ارسال کند.

واحدی آخرین وضعیت هزینه ی بیمه تامین اجتماعی کارگران شاغل در پروژه های مسکن مهر استان را مورد ارزیابی قرار داد و تصریح کرد: به منظور استفاده از این فرصت جهت ارایه ی آموزش های فنی و حرفه ای لازم به کارگران اتحادیه ها اعم از تعاونی و انبوه ساز بایستی مدیران، مهندس کارگاه خود را جهت دریافت کارت مربی گری موقت به سازمان فنی و حرفه ای معرفی کنند.

وی افزود: ارایه ی آموزش های لازم به کارگران توسط این مهندسان در محل کارگاه صورت خواهد گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی این اقدام را علاوه بر کاهش نرخ بیمه ی تامین اجتماعی در جهت تجهیز بانک اطلاعاتی مهندسان و کارگران شاغل استان حایز اهمیت دانست.

واحدی در ادامه از تهیه ی چک لیستی به منظور تحویل کامل واحدهای ساخته شده ی مسکن مهر به متقاضیان خبر داد.

وی بر لزوم اجرایی شدن عملیات بهره برداری از فاضلاب گلبهار به روش B.O.T توسط آب و فاضلاب استان تاکید و خاطرنشان کرد: شرکت آب منطقه ای بایستی مجوز تخصیص پساب را به شرکت آب و فاضلاب استان ارایه دهد.

گفتنی ست پرداخت تسهیلات به تعاونی های کم کار جهت افزایش روند ساخت و ساز از دیگر مصوبات این جلسه بود./ش ک

برچسب ها: افتتاح ، دهه ، فجر ، مسکن ، مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.