مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از نجات 20 کوهنورد گرفتار در کولاک در ارتفاعات علی آبادکتول و گرگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان ؛  مجتبی اکبری با اشاره به اقدامات امداد و نجات این جمعیت طی روزهای اخیر در پی ریزش برف و بروز یخبندان در مناطق مختلف استان گفت: در دهنه محمد آباد و محور زیارت بیاحتیاطی، موجب مصدومیت تنی چند از شهروندان گلستانی شد.

وی افزود: سقوط چهار کوهنورد از ارتفاعات، در کیلومتر سه جنگل ناهارخوران به سمت روستای زیارت از دیگر حوادث بود که این کوهنوردان نجات یافته و سه نفر از آنان توسط نیروهای جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند.

اکبری گفت: 16 نفر نیز از یک گروه کوهنوردی، در منطقه افرا تخته علی آبادکتول در کولاک گرفتار شده بودند که عملیات امداد ونجات توسط نیروهای هلال احمر انجام گرفت.

وی اضافه کرد: همچنین در روز شنبه چند واژگونی خودرو در محور خوش ییلاق در شرق استان و محور نهارخوران به زیارت در شهرستان گرگان اتفاق افتاد.

رییس کارگروه آموزش همگانی و امداد و نجات مدیریت بحران استان گلستان همچنین گفت: انتظار میرود با توجه به هشدارهایی که داده شده، مردم به هنگام رانندگی در این مسیرها از زنجیرچرخ استفاده کرده و با توجه به برودت هوا، یخبندان و شرایط اضطراری، وسایل گرمایشی و خوراکی به همراه داشته باشند.

اکبری گفت: در عملیاتهای امداد و نجات 30 پایگاه ثابت و 40 گروه تخصصی پنج نفره وظیفه کمک و امدادرسانی به هموطنان را بر عهده دارند.ب/

 

 

 

برچسب ها: هلال ، احمر ، گلستان ، برف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.