با توجه به این که همه ساله در ایام نوروز میلیون ها زائر به شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) سفر می کنند ضروری است تمهیدات لازم برای میزبانی از آنها به نحوی شایسته مهیا شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ سید محمدحسن دستغیب مدیرآستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت: تمام فعالیت ها در ستاد نوروزی این آستان مقدس با اولویت امنیت و خدمات دهی به زائران انجام می شود .

وی ادامه داد: تسهیلات عبور و مرور زائران و حضور توام با آرامش آنها در این حرم مطهر و زیارت در محیطی معنوی و روحانی از مهمترین برنامه های این آستان مقدس است.
دستغیب با اشاره به اینکه برنامه های رفاهی، فرهنگی و مذهبی باید بر اساس نیاز زائران در طول تعطیلات نوروزی تدوین و اجرا شود ، افزود: به همین سبب ضروری است کمیته های مختلف ستاد نوروزی حرم مطهر پس از تنظیم برنامه های خود آن را به کمیته مرکزی ارائه دهند تا در فرصت باقی مانده شرایط مناسب تری را مهیا کنیم.
وی بیان کرد: امسال نیز آیین ویژه تحویل سال با حضور تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، مسوولان کشوری ، استانی ، علاقه مندان و زائران در کنار بارگاه حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می شود.
دستغیب افزود: در طول تعطیلات نوروز 93 هم برنامه های مذهبی، فرهنگی و رفاهی از سوی حوزه معاونت نشر و توسعه فرهنگ اسلامی، اماکن متبرکه، پژوهش و فناوری اطلاعات، پشتیبانی و منابع انسانی، موقوفات و نذورات ، فنی ، عمرانی و دیگر مدیریت ها به ویژه در زمینه قرآن و عترت، کودک و نوجوان، بازدید از موزه، برگزاری نماز جماعت، سخنرانی، مداحی و تواشیح اجرا می شود./

انتهای پیام/



برچسب ها: تمهیدات ، زائران ، شاهچراغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.