عضو هیات امنای بنیاد مستضعفین و جانبازان گفت: بازاریان و کسبه که از قبل از انقلاب تا کنون به واقع پشتیبان روحانیت بودند باید با پیروی از ولی امر مسلمین باعث پیشرفت و آبادانی کشور شوند و اگر امروز بحث حکومت اعتدال است، حکومت اعتدالی باید مبتنی بر مشی "مقام معظم رهبری" حرکت کند.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "محسن رفیق‌دوست" در گردهمایی اصناف و بازاریان در مسجد امام خمینی(ره) بازار تهران ضمن گرامیداشت فرا رسیدن دهه مبارک فجر اظهار داشت: امروز در مکانی در حال صحبت هستم که در واقع خاستگاه انقلاب اسلامی ایران است، اکثریت شما در زمان انقلاب حضور فعالی داشتید و با تمام بی‌مهری‌هایی که در حق بازاریان انجام شده، از سهامداران اصلی انقلاب اسلامی هستند.

وی ادامه داد: بدون دلیل خیابان "بوذر جمهوری" تبدیل به خیابان "پانزده خرداد " نشد این جانفشانی بازاریان بود که باعث شد چنین کاری صورت پذیرد و در شهرهای قدیم سنتی در معماری اسلامی وجود داشت که در ابتدا مسجد جامع شهر ساخته می‌شد ،دور آن بازار شهر بنا و در کنار بازار خانه‌ها ساخته می‌شد؛ یعنی بازار، رابط اصلی بین مردم و مساجد بود.

عضو هیات امنای بنیاد مستضعفین و جانبازان گفت: تمامی افرادی که در نقاط اصلی این انقلاب حضور داشتند از بازار برخاستند، سنت زیبا و خداپسندانه قرض‌الحسنه یکی از چندین میراث بزرگ بازایان برای ایران بوده است و اینقدر هم این سنت الهی در کشور ریشه دوانده که هر کاری برای محدود کردن آن نتیجه نداده است.

وی  با ذکر خاطره‌ای از دوران مبارزات و زمان پیروزی انفلاب اسلامی اظهار داشت: در اواخر حکومت شاه،او خودش را "خدایگان شاهنشاه آریامهر" خطاب می‌کرد ،دقیقا مانند فرعون که خود را خداوند زمین می‌دانست . حضرت امام خمینی (ره)بقدری زیرک و با هوش بودند که از همان ابتدا طاغوت را شناختند و با موقعیت شناسی خود موجبات پیروزی انقلاب را فراهم آوردند و حتی وقتی در مورد عدم ظهور و بروز ایشان در زمان مرجعیت آیت‌الله بروجردی سوال شد ،حاج آقا مصطفی پاسخ دادند که حضرت امام بر این عقیده هستند که وقتی مرجعیتی بصورت عامه و تامه هستند نباید در حضور ایشان فعالیتی انجام داد.

رفیق‌دوست ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) برخلاف بسیاری از علمای آنزمان ،بسیار اهل مطالعه و پیگیری امور بودند و حتی به تهران عزیمت و با حضور در در مجلس شورای ملی، احوالات کشور را بخوبی رصد می کردند زمانی که ایشان باید قیام می‌کردند فرمودند:شاه دوستی یعنی خیانت. این جمله حضرت امام ابتدا خطاب به علما بود و بعد به توده مردم و حتی خطاب خود را به شخص شاه ملعون نیز فرمودند.

وی اضافه کرد: اگر در انقلاب‌های کشورهای دیگر کمی تامل نماییم ،درخواهیم یافت که این انقلاب‌ها یا به سرانجام نرسیده و به انحراف کشیده شده ،دلیل آنهم عدم وجود یک رهبر الهی است که مردم بصورت کامل مطیع او باشند.

عضو هیئت امنای بنیاد مستضعفین و جانبازان با بیان اینکه از 15 خرداد سال 1342 تا 22 بهمن سال 1357 کل شهدای ما 70 هزارنفر بود، گفت: در کشورهای دیگر کشته شدگان آنها به میلیونها نفر می‌رسید، اما حرکت صحیح به تبعیت رهبری موجب شد تا بتوانیم بزرگترین طاغوت زمان را در هم شکنیم.

رفیقدوست اظهار داشت:متاسفانه وابستگی و حقارت ما در برابر آمریکا به جایی رسیده بود که وقتی بنده را برای بازجویی به یکی از پادگان‌ها در میدان سپاه فعلی آوردند دو درجه‌دار آمریکایی و دو درجه‌دار ایرانی که درجه‌های نظامی بالاتری نسبت به همتایان آمریکایی خود داشتند آنجا حضور داشتند، در تمام دنیا هم، درجات نظامی یکی است و میزان احترام هم به یک نسبت، اما آنچیزی که بنده در آنزمان مشاهده کردم که چگونه درجه‌داران ایرانی حقیر می‌شوند موجبات خجالت را فراهم می‌آورد.

وی تصریح  کرد: در حال حاضر ما حکومت و کشوری داریم که هرساله به لطف جمهوری اسلامی در آن انتخابات برگزار می‌شود و مردم هر کسی را که دوست دارند انتخاب می‌کنند اما در خاطرات فردوست اینچنین اظهار شده که در زمان قبل نمایندگان با همکاری شاه و نماینده انگلستان انتخاب و به مجلس می‌رفتند.

عضو هیئت امنای بنیاد مستضعفین و جانبازان گفت: مهمترین مشخصه‌ای که به ما بعد از انقلاب بازگشت،"کرامت انسانی " بود، در ابتدای انقلاب و در سفری به لیبی بنده مشاهده کردم که مردم دسته دسته در هواپیما برای دیدن ما می آیند وقتی سوال کردیم که چرا چنین می‌کنید پاسخ دادند که میخواهیم ببینیم ایرانیان چه کسانی هستند که توانستند شاه را با آن عظمت برکنار کنند و در جایی دیگر وقتی از سفیر گورباچف و شوروی سوال کردیم که علت دشمنی شما با ایران چیست؟ جواب داد: دشمنی ما بر خلاف آمریکا با شما یک دشمنی منطقی و اصولی است زیرا اندیشمندان ما و بخصوص لنین تلاش بسیاری کردند و با شعار "دین افیون توده‌هاست" موجبات کمونیست شدن 2 میلیارد نفردر جهان را فراهم کردند اما در کنارکشور خودمان یک حکومت با ایدئولوژی و پایه دینی با این قدرت پا به عرصه وجود گذاشت.

وی اضافه کرد: امروز عظمت،استقلال و کرامت اسلامی و انسانی ما مدیون حکومت اسلامی و ولایت مطلقه فقیه است و اگر ملت،دانشگاه،حوزه‌های علمیه کلمه ولایت فقیه را پاس بدارند انقلاب ما زمینه‌ساز ظهور امام زمان خواهد شد زیرا حاکمیت از آن خدا،نبی خدا ،امامان معصوم و در هنگام غیبت ازآن ولی فقیه زمان است.

رفیق دوست خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) آنچنان خود را غرق در خداشناسی کرده بودند که در هنگام عزیمت به تهران بعد از 15 سال تبعید از عدم احساس خاصی صحبت کردند .این مسئله دست‌آویز کسانی شده بود که درک نکرده بودند امام چه شخصیت الهی بزرگی دارد حتی ایشان در هنگام شهادت حاج آقا مصطفی فرمودند :مرگ مصطفی از الطاف خفیه خداوند بود اینچنین شخصیتی موجب شد انقلاب پیروز  و 10 سال بعد از انقلاب منشا خیر و برکت کشور بود.

وی افزود: بنیانگذار انقلاب اسلامی با درایت خود نهادهایی موازی با نهادهای دولتی تشکیل دادند تا مسائل سریعتر جلو برود. نهادهایی مانند سپاه، بنیاد شهید، کمیته امداد امام خمینی(ره) و... این نهادها نه تنها دخالتی در کارهای دولت کردند بلکه در مواقعی موجب سهولت کارها شدند و ایشان بعد از رحلت نظر خود را جهت رهبری بر روی فردی گذاشتند که از هر لحاظ عالم بودند و اکنون می بینیم که نظر امام چه مقدار درست بوده است.

عضو هیات امنای بنیاد مستضعفین و جانبازان گفت: بازاریان و کسبه که از قبل از انقلاب تا کنون به واقع پشتیبان روحانیت بودند باید با پیروی از ولی امر مسلمین باعث پیشرفت و آبادانی کشور شوند و اگر امروز بحث حکومت اعتدال است، حکومت اعتدالی باید مبتنی بر مشی "مقام معظم رهبری" حرکت کند.

وی افزود: در نظام و حکومت اسلامی حاکمیت با سخنان و فرامین ولی فقیه است و اگر رئیس‌جمهور زاویه‌داری با رهبری داشته باشیم مطمئنا او را تائید نخواهیم کرد و عظمت ایران اسلامی به لطف مقام معظم رهبری به جایی رسیده که اخیرا وزیر امور خارجه  آمریکا که خود را حاکم بلامنازع جهان می‌داند به اتاق وزیر امور خارجه ما برای مذاکره می‌آید.

رفیق‌دوست خاطرنشان کرد: ودیعه‌ای که اسلام به ما سپرده ابتدا موجبات اقتدار خودمان شده و در آینده نیز امیدواریم با بهره‌برداری از این نعمت خداوندی باعث شویم زمینه برای ظهور امام زمان(عج) فراهم شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار