معاون گردشگری استان کرمانشاه گفت: منطقه نمونه گردشگری «بدر و پریشان» واقع در شهرستان سنقر و کلیایی، نزدیک روستای «چرمله علیا» یکی از 50 منطقه نمونه گردشگری استان کرمانشاه است که دارای ویژگیهای قابل توجه ای برای سرمایه گذاری می باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


محمدرضا ستایش فربا اشاره به قابلیت ها و مزیت های این منطقه نمونه گردشگری، گفت: اقلیم مناسب، توپوگرافی کوهستانی، وجود چشمه سارها، آبشارها و گونه های بکر گیاهی و جانوری، آب و هوای معتدل کوهستانی، مجاورت داشتن با روستای چرمله علیا به منظور دسترسی داشتن به امکانات زیر بنایی و ... تنها بخشی از مزیت ها و قابلیت های بالقوه منطقه نمونه گردشگری «بدر و پریشان» است.

وی افزود: تاکنون سرمایه گذاری خاصی در منطقه نمونه گردشگری «بدر و پریشان» صورت نگرفته است لذا شرایط بسیار مساعدی برای سرمایه گذاری در ابعاد مختلف در این منطقه وجود دارد.

معاون گردشگری استان کرمانشاه در خصوص زمینه هایی که برای سرمایه گذاری در این منطقه نمونه گردشگری وجود دارد، افزود: در این منطقه نمونه گردشگری زمینه سرمایه گذاری برای ایجاد و احداث ساختمان های جنبی و پارکینگ، احداث و راه اندازی مجتمع خدمات رفاهی بین راهی، احداث سفره خانه سنتی، راه اندازی تورهای اکوتوریسم در منطقه، راه اندازی و ایمن سازی مسیرهای کوه پیمایی و گلگشت، احداث محدوده کالسکه رانی، احداث محوطه پیاده روی و دوچرخه سواری و ایجاد بازارچه فروش صنایع دستی و محصولات کشاورزی و دامپروری وجود دارد.

وی در خصوص زیر ساخت های مورد نیاز در این منطقه نمونه گردشگری، گفت: آب، برق، گاز، جاده آسفالت و پوشش ارتباطات ماهواره ای از جمله زیر ساخت هایی است که در این منطقه نمونه گردشگری به وجود آن ها نیاز است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان از سرمایه گذاری در این منطقه نمونه گردشگری حمایت های لازم را به عمل خواهد آورد./ش

برچسب ها: کرمانشاه ، نمونه ، گردشگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.