سرمربی ساحل عاج علی رغم داشتن بازیکنان خوب قهرمانی در جام جهانی 2014 برزیل را برای تیمش دور از دسترس تصور می‌کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، "صبری سموچی" در حال حاضر هدایت تیم ساحل عاج را بر عهده دارد وی وقتی هدایت این تیم را برعهده گرفت دو هدف داشتن، اول بدون ساحل عاج به مسابقات قهرمانی آفریقا و دوم راه‌یابی به جام جهانی که توانست به هر دو هدفش دست یابد.

-شما به مدت یکسال و نیم است که به این سمت دست یافته‌اید فکر می‌کردید با این تیم به جام جهانی 2014 برزیل راه پیدا کنید؟

نه، فکر نمی‌کنم شخص دیگری همچنین انتظاری را داشت مسلما بدون یک تیم ملی به جام جهانی در اولین تجربه مربیگری کار راحتی نیست یکی از اهداف من رسیدن به جام جهانی بود و خوشحالم که به این هدفم رسیده‌ام.

-چطور توانستید خود را با این شغل وفق دهید؟

برای یک مربی مهمترین کلید وفق دادن بازیکنان است که در اختیار دارد، اولین چالش من اطمینان از این بود که بازیکنان تیم می‌توانند کار گروهی انجام دهند، باید بگویم بازیکنان من فوق‌العاده هستند نمی‌توانم بگویم همه چیز کامل بود اما واقعا خوب بود.

-برزیل 2014 آخرین بازی نسل طلایی ساحل عاج مانند "دیدیه دروگبا" و "کولو توره" است نظر شما در این خصوص چیست؟

ساحل عاج نمی‌تواند قهرمان جام جهانی شود. ما بازیکنانی داریم که آخرین حضور در جام‌جهانیشان را تجربه می‌کنند. ما بازیکنانی داریم که نمی‌توانند دنیا را شگفت زده کنند اما در سطح جهانی بسیار معروف هستند.

آن‌ها بازیکنان خوبی هستند اما نتوانستند برنده‌‌ی جامی باشند. آن‌ها شانسی برای قهرمانی در جام‌جهانی ندارند اما بازیکنان با استعدادی هستند.

-تیم شما در جام‌جهانی 2014 تا کجا می‌تواند به جلو پیش رود؟

ما هیچ محدودیتی برای خود قائل نیستم هدف اول ما عملکرد خوب در بازی‌های گروهی است ما به جام‌جهانی می‌رویم تا بازی‌های خوبی به نمایش بگذاریم.

ما می‌دانیم صعود از گروه کارآسانی نیست اگر از گروهمان بتوانیم صعود کنیم دست به کار بزرگی زده‌ایم ما باید روی بازی اولمان تمرکز کنیم.
طرفداران ساحل عاج از ما انتظارات زیادی دارند وباید کاری کنیم که آن‌ها به ما افتخار کنند.

-گروهتان در این جام‌جهانی به نظر آسان تر از جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی می‌رسد نظر خودتان در این باره چیست؟

گروهمان آسان نیست به نظر من کلمبیا یکی از شگفت آفرینان این جام خواهد بود ژاپن یکی بهترین تیم‌های آسیا است و یونان هم 10 سال پیش قهرمان اروپا شده بود، پس ملاحظه می‌کنید گروه آسانی نیست به نظر من اولین بازی حیاتی‌ترین بازی برای هر تیم است.

انتهای پیام/

برچسب ها: عاج ، جام جهانی ، سرمربی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار