رییس انجمن ملی بهره‌وری از آغاز حرکت جدی بهره‌وری در کشور خبر داد و گفت: این حرکت با گسترش اعضای انجمن برای رسیدن به تحقق رشد بهره‌وری در کشور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حاجیان در دومین نشست از مجموعه نشست‌های مدیریت و بهره‌وری اظهار داشت: انجمن ملی بهره‌وری طی چند ماه گذشته حرکت جدی بهره‌وری را در راستای سیاست‌های خود آغاز کرده که راهکارهای دقیق‌تری برای رسیدن به افزایش بهره‌وری در کشور را در دستور کار دارد.
 
وی با بیان اینکه گسترش اعضای انجمن در دستورکار قرار دارد ادامه داد: امیدواریم این جمعیت گسترده از اعضای انجمن ملی بهره‌وری در مسیر توسعه‌ی بهره‌وری به جامعه‌ی ایران انتقال دهیم این حرکت با استقبال خوبی مواجه شده و امیدواریم در آینده با حضور مجموعه‌های بزرگتر در مسیر توسعه‌ی حرکت بهره‌وری دست یابیم.
 
به گفته‌ی حاجیان امروز رییس جمهور در اجلاسی پیامی در قالب نهضت بهره‌وری ارائه داده است که این امر برای اولین بار در کشور اتفاق افتاده و قابل تقدیر است.
 
حاجیان تصریح کرد: بهره‌وری یکی از عواملی است که می‌توانیم عملکرد خود را اندازه‌گیری کنیم اما آیا همه‌ی شاخص‌های ما همان‌است که در بهره‌وری اندازه‌گیری می‌کنیم.
 
بنابراین تصمیم داریم هر ماه با دعوت از کسانی که در بهره‌وری تأثیرگذار بوده‌اند این نشست‌‌ها را ادامه دهیم.
 
***دولت تصدی‌گری خود را در جهت رشد بهره‌وری متوقف کند
 
در ادامه مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد در تشریح وضعیت بهره‌وری در صنعت بانک‌داری بیان داشت: در سند چشم‌انداز پیش‌بینی شده ارتقای جایگاه ایران به جایگاه اول منطقه از نظر اقتصادی، علمی و فناوری با سهم 3 درصدی بهره‌وری در رشد 8 درصدی اقتصاد تحقق یابد.
 
وی ادامه داد: با وجود رشد منفی اقتصاد که به نظر می‌رسد امسال هم کمتر از 5 نباشد می‌توان گفت 2 سال از برنامه‌ی پنجم را با به عقب رفتن پشت سر گذاشته‌ایم.
 
وی ادامه داد: اگر بخواهیم به لحاظ راه‌بردی به بهره‌وری نگاهی داشته باشیم باید حماسه‌ی اقتصادی را با شاخص بندی بهره‌وری ارزیابی کنیم و ببینیم اهداف سند چشم‌انداز تحقق می‌یابد یا خیر.
 
مدیرعامل بانک پاسارگاد گفت: نکته‌ی نگران‌کننده آنکه اگر سال آینده با این بودجه جلو برویم رشد بهره‌وری محقق نخواهد شد.
 
قاسمی تصریح کرد: اگر رشد اقتصادی کشور با روند منفی ادامه یابد به اصطلاح اقتصاد دانان پدیده سقوط رشد اتفاق ‌می‌افتد که به موجب آن اقتصاد نشست می‌کند و دیگر نمی‌توان اقتصاد کشور را نجات داد.
 
وی در بخشی از سخنانش به رد تبصره‌ی افزایش قیمت حامل‌های انرژی در جلسه‌ی علنی امروز مجلس اشاره کرد و گفت: ما در کشور با رکود مواجهیم و رکود ما ناشی از افزایش هزینه‌ها می‌باشد.
 
قاسمی افزود: بانک‌هایی که در حال حاضر حدود 20 درصد سود می‌دهند این رقم نسبت به نرخ تورم بسیار متفاوت است و در واقع بخش تولید نمی‌تواند قیمت تمام شده خدمات بانکی را جذب کند. در واقع در اقتصاد رکودی تسهیلات دادن بانک‌ها خطرناک است چرا که منجر به مطالبات معوق می‌شود.
 
مدیرعامل بانک پاسارگاد در ادامه سخنانش به نقش دولت در ارتقای بهره‌وری اشاره کرد و گفت: بهتر است دولت تصدی‌گری خود را متوقف کند و ساختارهای اقتصادی را از طریق ساز و کارهای مشخص اصلاح کند ضمن آنکه محوریت یافتن کارآفرینی که مصوب رشد هوشمند است می‌بایست مورد توجه قرار بگیرد.
 
وی اضافه کرد: در این راستا حرکت از سمت اقتصاد نهاد محور به کارآفرینی و توسعه‌ محور، پرهیز از الگوهای مدیریتی سنتی، نهادینه کردن بهره‌وری در قالب یک الگوی مدیریتی، ارتقای سهم نیروی دانشی در توسعه اقتصادی و بهبود بهره‌وری، مدیریت منابع آمار و سنجش و پایش بهره‌وری می‌بایست مورد توجه قرار بگیرد.

 
انتهای پیام/
برچسب ها: انجمن ملی ، بهره وری ، بانک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار