معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه خدمات و مشارکتهای اجتماعی شهرداری تهران از افزایش فضاهای خدمات اجتماعی در جهت ارائه خدمات به افراد آسیب پذیر و در معرض آسیب خبر داد.

 
جهانگیری‌فر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در تشریح این خبر با اشاره به تهیه طرح جامع جهت توسعه زیرساختهای کالبدی خدمات اجتماعی در شهر تهران اظهار داشت: متاسفانه شهر تهران در زمینه ارائه خدمات اجتماعی بسیار فقیر بوده و اجرایی شدن این طرح زمینه لازم جهت ارائه خدمات به افراد آسیب پذیر را فراهم خواهد نمود.

وی به تعدد زیرساختهای فرهنگی و ارزشی از سویی و نیز فقر زیرساختهای اجتماعی از سویی  دیگر در شهر تهران اشاره کرد و افزود: با اجرایی شدن این طرح تا سال 1400 تعداد قابل توجهی فضای مورد نیاز نظیر مددسراها، سامانسراها، مراکز DID و نیز مراکز ارائه خدمات به کودکان و سالمندان جهت ارائه خدمات اجتماعی به شهروندان در شهر تهران فعال خواهد شد.
 
معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه شهرداری تهران اجرای این طرح را از سال آینده عنوان کرد و ادامه داد: افزایش سرانه فضاهای خدمات اجتماعی شهر تهران گامی اثرگذار در جهت پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و ساماندهی و درمان افراد آسیب پذیر محسوب می‌شود.
 
جهانگیری‌فر از در اختیار قرار دادن فضاهای ساخته شده نظیر سامانسراها، امدادسراها؟ به نهادهای مردمی، NGOها، خیرین و سایر بخشهای اجتماعی توانمند و متخصص در این عرصه به عنوان مهمترین رویکرد اتخاذ شده در جهت توانمندسازی افراد آسیب پذیر یاد کرد و افزود: این عمل زمینه به کارگیری ظرفیت‌های شهر تهران جهت ارائه خدمات به جامعه هدف را فراهم خواهد نمود.
 
وی با بیان اینکه اجرای این طرح بستر مناسب جهت ارائه مشارکت مردم در بخشهای آسیبهای اجتماعی را فراهم خواهد نمود، خاطرنشان  کرد: اصلی‌ترین مشکل NGOها و سایر مراکز توانمند و علاقه‌مند به ارائه خدمات به افراد آسیب دیده و در  معرض آسیب تاکنون عدم برخورداری از فضای مناسب بوده که با اجرایی شدن این طرح مهمترین دغدغه NGOها جهت فضای کالبدی حل خواهد شد./
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار