دانش آموزان و دانشجویان برای موفقیت در درس ها علاوه بر تمرکز و تمرین فراوان به یکسری تجهیزات کمکی هم نیاز دارند که با استفاده از آنها می توانند نمرات بالایی در درس ها کسب نمایند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ به تازگی پزشکان و "متخصصان حوزه علوم روانشناسی" دریافته اند که دانش آموزانی که از وسایل کلاسیک و عادی مانند دفتر، کاغذ و قلم برای یادداشت برداری و نوشتن جزوه و حتی امتحان استفاده می کنند نمرات بالاتری به نسبت سایرین کسب می کنند. 
 
گفتنی است، براساس تحقیقات صورت گرفته دانش آموزانی که از وسایلی مانند تبلت ، لپ تاپ و "نوت بوک های دیجیتالی" برای درس خواندن، امتحان دادن و جزوه نوشتن استفاده می کنند نمرات کمتری کسب می کنند. 
 
بررسی هانشان می دهند، دانشمندان علت این امر را حواس پرتی و عدم تمرکز کافی بر روی مطالب درسی و موارد آزمون معرفی کرده اند زیرا تمام حواس دانش آموز صرف کار با ابزار ها، ذخیره سازی و به روز رسانی داده ها می شود و همینطور تنها یک رونوسی بدون فکر از روی گفتار مدرس پیدا می کند. 
 
پزشکان همچنین دریافته اند افرادی که در هنگام درس خواندن مدام با این ابزارها کار می کنند از حافظه کوتاه مدت ضعیف تری به نسبت افرادی که از وسایل عادی استفاده می کنند برخوردار هستند. 
 
پزشکان توصیه می کنند افراد برای تقویت حافظه و همینطور بهبود نمرات درسی از وسایل سنتی درس خواندن مانند کتاب، قلم و کاغذ استفاده کنند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۰۲ فروردين ۱۳۹۵
عالللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی بودمن که خیلی چیزها یادگرفتم
Iran (Islamic Republic of)
اناهیتا
۱۹:۰۳ ۱۵ آذر ۱۳۹۳
بد نبود
Turkey
Abdul Aziz
۱۱:۴۰ ۲۶ آبان ۱۳۹۳
بسيار عاليست معلومات تان.
Turkey
Abdul Aziz
۱۱:۳۹ ۲۶ آبان ۱۳۹۳
بسيار عاليست معلومات تان.
آخرین اخبار