مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد دیابت از دسته بیماری هایی است که آرام و آرام و بی سر و صدا کار خود را می کند و پس از مدتی فرد را از فاجعه ای که برایش به وجود آمده است با خبر می کند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ یکی از مهم ترین عوارضی که دیابت به دنبال دارد پای دیابتی است و بیش از 15 درصد از کسانی که به دیابت مبتلا هستند درگیر آن می شوند. 

بررسی ها نشان می دهند طبق آمارهای جهانی در هر 30 ثانیه یک پا به علت دیابت قطع می شود در حالیکه در 80 درصد موارد می توان از قطع آن جلوگیری به عمل آورد. 

گفتنی است دیابتی ها هر روز باید پاهای خود را شستشو دهند و اگر دچار خشکی پوست پا هستند با مرطوب کننده ها باید آن را مرطوب کنند و میزان قند خون و فشار خون خود را هر روز چک کنند و از پوشیدن کفش های تنگ و نوک تیز خودداری کنند. 

نتایج مطالعات نشان می دهند یکی از مشکلات بیماران دیابتی آن است که علاقه زیادی به خوردن خوراکی های پر کالری و چرب دارند و افت قند خون در دیابتی ها باعث می شود تا بیش از حد مواد شیرین مصرف کنند. 

بیماران دیابتی با مراجعه منظم به روان شناس نیز باید از افسردگی پیشگیری کنند زیرا افسردگی در بیماران دیابتی خود را متفاوت نشان می دهد و باعث بروز مشکلات فراوانی می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.